actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2011, 16:11
willem.van.huffel willem.van.huffel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hoogstraten
Posts: 73
Colombia waarschuwt voor uitbarsting vulkaan Galeras

Colombia waarschuwt voor uitbarsting vulkaan Galeras


Het Colombiaans geologisch instituut (Ingeominas) heeft de evacuatie aanbevolen van zowat achtduizend mensen die in de buurt wonen van de vulkaan Galeras, in het zuiden van het land. De vulkaan toont een verhoogde activiteit en er wordt gevreesd voor een uitbarsting.

Het gaat om een waarschuwing van het niveau "oranje", het tweede niveau op een schaal van vier. "Dat houdt in dat er tekenen zijn van een erg waarschijnlijke uitbarsting in de komende dagen of weken", aldus Marta Calvache, onderdirecteur van Ingeominas.

De 4.270 meter hoge vulkaan, die niet ver van de grens met Ecuador ligt, is de laatste twintig jaar constant actief. De meest dodelijke recente uitbarsting dateert van 1993. Daarbij kwamen negen mensen om het leven. (belga/jv)

Bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/E...n-Galeras.dhtml

Mijn mening:
Zoals het artikel al zegt, kunnen we alleen wachten of dat er al dan niet een vulkaanuitbarsting zal komen. Als de vulkaanuitbarsting werkelijk gebeurd zal het grote gevolgen hebben voor de omgeving. Alles verschroeit en bedekt met assen, dieren die voor een lange tijd weg zullen blijven en de lokale bevolking kan alles weer gaan opbouwen. Ik zou het niet kunnen doen, alles weer opbouwen. Eén keer ja dat nog wel, maar na meerdere keren zoals hier na 18 jaar alles weer opnieuw. Misschien wel een klein voordeel als ze toch uitbarst. Ze zeggen altijd dat grond rond vulkanen wel heel vruchtbaar is (althans dat denk ik toch).
Het enige wat ik bij deze gebeurtenissen afvraag is, weten dieren op voorhand dat de vulkaan zal uitbarsten? Zo ja, gaan de dieren dan werkelijk weg uit de omgeving?
__________________
It is amazing just how deep the principle of war is rooted in human nature. My archives contain war stories that are thousands of years old. Although the strategies have evolved, the motives seem to remain the same. Greed, envy, power and possessions always play a central role ...
(anno 2070 producers, E.V.E.)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.