actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2016, 00:00
Axel.B*yweert Axel.B*yweert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oostmalle
Posts: 25
Het ‘café zonder bier’ bestaat nu echt

Café zonder bier. Het was altijd een liedje van Bobbejaan Schoepen. Vanaf zaterdag bestaat het echt, in de Zwijnaardsesteenweg in Gent. Ria Magherman nam afscheid van het onderwijs om haar droom te realiseren: een café openen. Maar dan wel een café waar geen alcohol wordt geschonken.


‘Ik was zestien toen er bij ons in de straat een ongeval gebeurde. Een dronken chauffeur reed in op de auto van een vader die met zijn twee dochters onderweg was. Eén van die meisjes heeft een nier verloren. Dat is me bijgebleven. Ik ben niet tegen alcoholische dranken. Ik gun het de mensen die af en toe een pintje lusten. Maar ik wil niet mee de oorzaak zijn van een verkeersongeval veroorzaakt door een dronken bestuurder.’

Volgens Magherman is een café zonder bier net zo leuk als een café met. ‘Ik heb een grote vriendenkring en bijna niemand drinkt. Denk je dat wij geen plezier maken? Tuurlijk wel.’

Een probleem in zo’n café is dat je snel alles van de kaart hebt geproefd. ‘Cafés pakken uit met 500 of meer bieren? Ik wil dat doen met frisdranken.’

datum:16/11/2016
bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf2016...ampaign=seeding

eigen mening
Nu nog een café waar geen dranken verkocht worden (geen alcohol, geen gesuikerde dranken, geen koffie, geen water), waar men niet naartoe moet gaan, en online kan betalen. Alleen maar betalen. Ideaal voor de moderne ondernemer : geen pand, geen vervelende klanten, alleen maar geld dat anoniem online binnenkomt van trendy mensen. Maar waarom ook niet? Mensen die niet (meer) drinken kunnen er maar blij mee zijn. Je kan ook plezier maken zonder alcohol.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.