actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2018, 16:03
Daan.D*upagne Daan.D*upagne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olmen
Posts: 49
Schiphol, waar vrouwen niet de overhand mogen hebben: "Ze willen gewoon een witte man

In Nederland is commotie ontstaan omdat de nieuwe baas van Schiphol opnieuw een man wordt. De top van de luchthaven bestaat immers al voor de helft uit vrouwen, zo liet afscheidnemend Schiphol-baas Jos Nijhuis verstaan. "Vrouwen mogen niet de overhand hebben."
Het is niet Nijhuis die beslist over zijn opvolging, maar de raad van commissarissen (rvc). En die ziet inderdaad liever niet dat er meer vrouwen in de top komen, beaamt een woordvoerder van Schiphol desgevraagd. Nu ja: bij gelijke geschiktheid kiest de rvc, het toezichtsorgaan van het bedrijf, voor een man. Er zijn immers al twee vrouwen in de raad van bestuur, is de redenering. Die balans wil Schiphol graag zo houden.

Dick Benschop is de beoogde nieuwe directeur van Nederlands grootste luchthaven.

bron: https://www.demorgen.be/buitenland/...e-man-b007b218/

Eigen mening:

Ik ga hier ook niet mee akkoord. Ik zie geen reden waarom er sowieso een blanke man zou moeten zitten aan het roer van Schiphol. Aan de andere kant zie ik ook geen reden waarom er geen blanke man zou mogen zitten aan het roer van Schiphol. Ik snap niet waarom het uitmaakt wie er aan de top staat. Waarom kunnen niet gewoon kijken aan wie de meest competente en bekwame persoon aan de top. De persoon die alles het beste in goede banen zou leiden. ongeacht geslacht, huidskleur of afkomst. Ik ben ook niet akkoord met vrouwen of allochtonen een streepje voor te geven. Iedereen gelijk. De beste persoon voor de job.

Laatst aangepast door Daan.D*upagne : 12th March 2018 om 16:11.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.