actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2011, 16:00
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Dividend van 880.000 euro voor organisator Pukkelpop

Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine en zijn echtgenote keerden zichzelf via hun bedrijf Qué Pasa? in 2010 een eenmalig dividend uit van 882.353 euro.

"Festivalgangers krijgen hun ticket niet terugbetaald omdat er geen geld zou zijn, maar de aandeelhouders kregen wel een pak dividend. Dat is een schande", kaart Luk Van Biesen, boekhouder en voormalig Open Vld-Kamerlid, maandag aan in Het Laatste Nieuws.

Mahassine wijst erop dat Qué Pasa? in 2010 voor het eerst sinds de oprichting in 1996 een eenmalig dividend uitbetaalde. En dat hij in het rampjaar 2011 volstrekt gratis werkt voor Pukkelpop.

Van Biesen, die de rekeningen van Qué Pasa? bekeek, stelt zich ook de vraag of Mahassine en zijn vrouw niet een deel van het dividend moeten terugstorten om het festival financieel uit de nood te helpen. Dat vindt Mahassine populistisch.

"Alsof ook alle Dexia-bestuurders hun bonussen van de afgelopen zestien jaar zouden moeten terugstorten", aldus Mahassine.

Bron: http://www.vandaag.be/binnenland/83...-pukkelpop.html

Eigen mening:
Ik snap de twee reacties volledig. Ik ga akkoord met Luk Van Biesen, niemand krijgt zelfs maar een deeltje van hun ticket terugbetaald omdat ze geen geld hebben. Dit zou veel geld zijn om zelf te moeten betalen maar als je dan erachter komt dat Mahassine een dividend van 882.353 euro voor zichzelf en zijn vrouw regelde is dit niet juist. Ik vind dat dit geld goed gestort kan worden om pukkelpop terug op te bouwen. Het festival zit na het ongeval van vorig jaar wel in een noodsituatie dat veel geld gaat kosten. Alle kleine beetjes kunnen helpen dus waarom zou hij als organisator zelf niet een kleine bijdrage storten? Het is een begin en kan altijd helpen. Het is voor het festival waar hijzelf organisator van is, dan zou je eigenlijk verwachten dat je dit doet zonder erbij na te denken. Langs de andere kant versta ik Mahassine zijn antwoord ook wel. De banken hebben dit ook niet gedaan en houden alles zelf bij. Ik denk dat hij de aandeelhouders een dividend heeft gegeven zodat zij niet afhaken en blijven helpen/steunen voor volgend jaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.