actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2009, 14:47
TimDriesen TimDriesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 53
Leerlingen keren terug naar school na hoofddoekenverbod

Het Laatste Nieuws 29/10/09 07u30

Leerlingen keren terug naar school na hoofddoekenverbod
De helft van de leerlingen die de Antwerpse athenea verlieten wegens het hoofddoekenverbod, is ondertussen weer ingeschreven. Volgens de directrices is die terugkeer te danken aan hun zorgbeleid. "Er heerst opnieuw een positieve sfeer op school", zeggen Chris Weyers van het atheneum in Hoboken en Karin Heremans van het atheneum in Antwerpen in koor.

Zo'n 300 leerlingen keerden de athenea de rug toe. Op de ASO- en TSO-campus in Hoboken zat tijdens de eerste week van september niet eens de helft van de leerlingen op de schoolbanken. Ook de vestiging aan de Franklin Rooseveltplaats telde heel wat thuisblijvers.
Bijna twee maanden later is echter de helft van de schoolverlaters opnieuw ingeschreven. In Antwerpen keerden al 60 leerlingen terug.

Samenwerking
"We hebben zowat 70 leerlingen verloren door het verbod", zegt Heremans. "Maar nu schrijf ik wekelijks gemiddeld 5 leerlingen weer in. Van 9 leerlingen hebben we geen idee waar ze zijn." In Hoboken zijn intussen 90 van de 150 schoolverlaters teruggekeerd.

Onder andere via een samenwerking met de universiteit worden de leerlingen begeleid door studenten. Daarnaast doen de scholen aan een doorgedreven taalcoaching en zijn er 'proeftuinen' opgericht, een bijzonder bijlesproject.

Laatst aangepast door TimDriesen : 29th October 2009 om 14:52.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th October 2009, 14:51
TimDriesen TimDriesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 53
De leerlingen zijn verplicht van naar school te gaan tot hun 18 ik vind het dan ook niet meer dan juist dat ze terug naar school zijn moeten terugkeren. Ook vind ik het standpunt van de school voor het hoofddoeken-verbod zeer logisch.
De leerlingen gaan later in een werksituatie enkel voordelen ondervinden wanneer ze zonder hoofddoek kunnen gaan solliciteren en werken. Al de leerlingen die nu gewoon thuis blijven uit protest moeten naar mijn mening gesanctioneerd worden. Houdt hun kindergeld achterwege of zorg voor een alternatieve straf maar gewoon thuisblijven is onaanvaardbaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.