actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2012, 12:41
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Verenigde Staten veroordelen geweld in Kenia

De Verenigde Staten veroordelen het etnisch geweld in Kenia dat vrijdag aan meer dan 40 mensen het leven heeft gekost. Het Witte Huis riep de Keniaanse regering, de politie en de plaatselijke leiders in de getroffen regio's op om een einde te maken aan het escalerende geweld en voor blijvende vrede te zorgen. De schuldigen van de afschuwelijke daden moeten bestraft worden, luidde het voorts.

Bij een aanval op een dorp in de provincie Tana River Delta kwamen eergisteren tientallen mensen om. De daders vielen de bewoners aan met machetes en andere wapens en staken minstens 45 huizen in brand. In augustus en september stierven in dezelfde regio al meer dan 100 mensen in het bloedige conflict tussen twee rivaliserende bevolkingsgroepen. De strijd draait voornamelijk om land- en waterrechten.

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...-in-Kenia.dhtml)

eigen mening: veroordelen... Ik kan niet zo goed tegen dat woord. Want wat bereik je uiteindelijk met veroordelen? In mijn ogen heel weinig. De oorlog in Syrië wordt ook door zowat heel de wereld veroordeeld, maar daar is precies ook nog niet zo heel veel veranderd aan de situatie. Veroordelen kan ik namelijk ook. Ze zouden actie moeten ondernemen, in zowel Syrië als hier in Kenia (ook nog in andere landen uiteraard!). En dat moet dan niet altijd in de vorm wapens zijn, want dat is heel zeker niet altijd de oplossing. Het probleem hier in Kenia gaat, zoals in het artikel staat vermeld, om land- en waterrechten. Hoe dit precies moet worden opgelost, dat weet ik niet, maar een land als de Verenigde Staten zou hier toch iets aan moeten kunnen doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.