actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 11:28
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herenthout
Posts: 71
Bonte: ‘Onbegrijpelijk dat Syriëstrijder nog gunstmaatregelen geniet’

De burgemeester van Vilvoorde, Hans Bonte, dringt er bij minister van Justitie Koen Geens (CD&V) op aan dat die ‘met directe ingang de gunstmaatregel intrekt van het elektronisch toezicht voor alle teruggekeerde Syriëstrijders die vandaag genieten van een enkelband’.

Teruggekeerde Syriëstrijders in België krijgen een elektronische enkelband, wat dus wil zeggen dat ze niet naar de gevangenis moeten, maar wel onder permanente controle staan. Maar zij ‘kunnen zich vrij bewegen in de samenleving’, aldus Hans Bonte. ‘En het toezicht faalt compleet.’

‘Gisteren was er opnieuw een incident waarbij een terugkeerder van de radar verdween’, verduidelijkt Bonte in een persbericht. ‘Het is compleet onbegrijpelijk en onverantwoord dat in tijden van terreurdreiging men op deze manier terugkeerders uit het oog verliest. Dit is echt zoeken naar problemen. Ik zie geen enkele reden waarom vandaag een teruggekeerde foreign fighter nog gunstmaatregelen mag genieten.’

De burgemeester roept dan ook de federale regering en Koen Geens in het bijzonder op om deze maatregel te schrappen.

Bonte maakt vandaag een gedetailleerd verslag van het incident van gisteren over aan het comité P met het dringend verzoek dit snel te analyseren. Dergelijke incidenten, die echt gevaar inhouden, moeten direct en definitief de wereld uit.

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151125_01988620

Mijn mening: Ik vind dat Burgemeester Bonte gelijk heeft in deze zaak. Het is onverantwoord om teruggekeerde Syriëstrijders te laten rondlopen in de samenleving. Een enkelband is een manier om de teruggekeerde Syriëstrijders te lokaliseren maar men weet niet wat deze personen vanuit hun huis doen en met wie ze contact hebben. Een teruggekeerde Syriëstrijder in de gevangenis zetten is echter ook geen oplossing, hij zou daar evengoed gevangenen kunnen radicaliseren. De beste manier lijkt me hen zo veel mogelijk te isoleren zodat ze geen slechte invloed kunnen uitoefenen op andere mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.