actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2015, 12:52
kristof.v*rbruggen kristof.v*rbruggen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 19
Topmodel toont haar lichaam zoals het echt is

Het Britse topmodel Iskra Lawrence pronkt met haar volle billen en zonder Photoshop op Instagram. Daar heeft de 25-jarige blondine een goede reden voor: ze wil dat meisjes tevreden zijn met hun lichaam zoals het is.


Toen Iskra 13 was, had ze maatje 32 en werd ze ontdekt als model door modeblad Elle Girl. Vijf jaar later had de Britse schone genoeg van diëten en at ze waar ze zelf zin in had. Vandaag is Iskra 25 en staat ze zelfzeker in het leven. Daarom plaatste ze een foto van haar volle billen - inclusief cellulitis en striemen - op Instagram.

Bij het kiekje schreef ze een duidelijke boodschap. “Dit is inderdaad een foto van mijn achterwerk, maar weet je ook waarom ik die deel? Omdat ik mijn lichaam niet bewerkt heb met Photoshop. Mijn striemen, cellulitis en vetkwabbetjes staan er ook op. Dit is mijn lichaam, ik hou ervan en het is echt. Ik deel graag foto’s die aantonen dat ik zelfzeker ben, want de maatschappij heeft ons bewust gemaakt van onze ‘fouten’. Ik vraag me af wie dat wat kan schelen? Je bent zoveel meer dan je lichaam en je mag zelf beslissen wat schoonheid is”, staat er voor de hashtag #everyBODYisbeautiful.

bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151207_02008413

eigen mening: Dit artikel lijkt op het eerste gezicht misschien boecht, maar ik vind toch dat dit een maatschappelijk probleem is van vrouwen en jongere meisjes. Het vertrouwen in hun eigen lichaam is weg. Ze willen er altijd maar als een model uitzien en voelen zich meestal te dik. Dan gaan ze proberen te diëten enzovoort. Volgens mij is de rede hiervoor de sociale media, waardoor ze enkel hun mooiste foto's posten en dat zo andere meisjes jaloers zijn en hun slechter gaan voelen. Ik vind dat je jezelf moet leren zijn en trots zijn op jezelf en niet enkel kijken naar de waarden en normen van de maatschappij. Dat hebben trouwens jongens ook liever.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.