actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2018, 11:36
Joren.s*eurs Joren.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 64
“Ik dacht dat ze seks wou want we hadden elkaar ontmoet op Tinder”: man (33) gaat vri

“Ik dacht dat ze seks wou want we hadden elkaar ontmoet op Tinder”: man (33) gaat vrijuit voor verkrachting

Een Braziliaanse man is in de Australische stad Sydney vrijgesproken voor het verkrachten van een vrouw (29) die hij er had ontmoet op Tinder. Rogerio Luiz De Souza Correia (33) voerde aan dat hij dacht dat de vrouw ook seks wilde “want daar dient die datingapp toch voor”.

De twee leerden elkaar kennen in 2016. Ze stuurden vijf weken lang berichtjes naar elkaar, waarna de vrouw – die niet genoemd mag worden om legale redenen – Correia uitnodigde voor een feestje dat ze gaf in haar appartement. Maar toen de man arriveerde om half twee ’s morgens, waren de laatste gasten net aan het vertrekken en daarop besloten de twee een taxi te nemen naar het Stawberry Hills Hotel in Surry Hills om nog iets te gaan drinken.

Rond vijf uur ’s morgens waren ze terug aan de flat van de vrouw en volgens het Openbaar Ministerie randde Correia haar daarop aan “met zijn handen en zijn penis”. “Ze zei herhaaldelijke keren ‘nee’ en probeerde hem weg te duwen”, klonk het tijdens het proces bij openbare aanklager Gareth Harrison. “De vrouw gaf haar toestemming niet en hij wíst ook dat ze niet akkoord was.”

Volgens Harrison legde Correia ook een verklaring in die zin af aan de politie: “‘Ik had het gevoel dat ze seks wou, want we hadden elkaar ontmoet op Tinder. En daar dient die datingapp toch voor’, verklaarde hij. Hij vond dat hij recht had op seks.”

Volgens de advocaat van de verdediging – Troy Anderson – ging het koppel terug naar de flat van de vrouw “op hun beider initiatief”. “Mijn cliënt verklaarde: ‘Ja, we hebben gekust, in de keuken op de vloer. Het was met wederzijdse toestemming. Maar ik kon geen erectie krijgen. Voor ik het wist, stond ze recht en was ze verdwenen.’”

Broek
Volgens zijn advocaat trok Correia daarop zijn broek op, hij nam een foto van de zonsopgang en vertrok. “Volgens hem is er niets gebeurd dat niet door de beugel kon”, klonk het nog.

De vrouw diende daarna echter een klacht in voor aanranding. En volgens de openbare aanklager gebeurde dat op een vrij gewelddadige manier. “Ze zei dat het erg veel pijn had gedaan, dat hij zeer agressief was en dat ze doodsangsten had uitgestaan. Deze vrouw werd niet alleen vernederd, ze ging er ook bijna compleet door onderdoor.”

De vrouw belde de politie en ging meteen naar het ziekenhuis. Daar vonden dokters volgens Harrison het bewijs van geslachtsgemeenschap en kneuzingen op haar lichaam.

Dronken
Volgens de verdediging waren de verklaringen van het slachtoffer niet betrouwbaar. “Ze was dronken, je kan niet op haar herinneringen voortgaan. En je kan niemand veroordelen op basis van een verdenking. Verdenkingen en sympathie spelen hier geen rol. Er is geen bewijs.”

De rechter volgde uiteindelijk de verdediging. “Wat mij betreft gaat meneer Correia vrijuit”, klonk het bij rechter Ian McClintock. In afwachting van zijn vrijlating werd de man teruggebracht naar de gevangenis van Villawood, waar hij verbleef in afwachting van zijn proces.

Bron: het laatste nieuws 6/03/2018, 11:28
Link: https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...hting~a282315f/

Eigen mening: Doorheen heel dit artikel kan ik uitspraken terugvinden die een frons op mijn voorhoofd tonen. Vooral het feit dat de man vond dat wanneer je iemand leert kennen via Tinder, je 'recht hebt op seks', vind ik erg zorgwekkend. Tinder is een datingapp die alom vertegenwoordigd is. Toch zijn hier blijkbaar heel verschillende visies op. Wat het nog erger maakt is het feit dat Tinder geen "age-restriction" heeft (of toch geen degelijke). Ten tweede is het feit dat de aanrander wordt vrijgesproken heel vreemd naar mijn mening. Volgens het artikel zijn er kneuzingen gevonden en is er bewijs van seksueel contact terwijl dit volgens de verdediging niet gebeurd is. Ik denk dat de les die wij hieruit moeten trekken, is dat enige argwaan bij het ontmoeten van een persoon die je via het internet hebt leren kennen, zeer terecht is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.