actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2012, 19:30
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Greenpeace voert actie bij Zara tegen giftige kleding

Een twintigtal militanten van Greenpeace België heeft vanmiddag voor de Zara-winkel in de Brusselse Nieuwstraat actie gevoerd tegen het gebruik van schadelijke chemicaliën in kleding.

Begin deze week maakte Greenpeace een rapport bekend dat aanklaagt dat twintig grote outdoormerken kleding met giftige stoffen verkopen. De milieuorganisatie drong er bij de sector op aan om het gif uit zijn productieprocessen te bannen en "een eind te maken aan de vervuiling van waterlopen en drinkwater".

"Mode hoort de planeet niet te vergiftigen. Een kledingstuk gifvrij produceren kost maar 5 cent extra", aldus campagneleider Jonas Hulsens. Zara werd uitgekozen omdat het volgens Greenpeace de grootste modeketen ter wereld is. "Zara moet leiderschap tonen en dringend een ambitieus plan opstellen om zijn kleren en toeleveringsketen te ontgiften", aldus Hulsens.

Met zeven paspoppen en een modedefilé met vijf verklede poppen voor de winkel, vroeg de milieuorganisatie gedurende anderhalf uur de shoppers aandacht voor de problematiek. Volgens Jonas Hulsens kwam de politie ter plaatse kijken, maar liet betijen.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...e-kleding.dhtml


Mening: Ik vind wel dat Greenpeace hier een goed voorbeeld mee uithaalt. Want ZARA is het meest bekend, dus als zij hun kledij gaan aanpassen (milieuvriendelijk maken), dan nemen andere winkelketen hier misschien een voorbeeld. Ze gaan dan ook beseffen dat het meer milieuvriendelijker kan. Ik vind daarom de actie die Greenpeace onderneemt een goed idee. Ik hoop dan ook dat het werkt. Voor die 5 cent, de kledij giftvrij maken, dat is toch niets? Wat is 5 cent dan? Het is altijd gezonder voor de mensen en daarom vind ik het een slimme manier hoe ze het aanpakken. Ook die actie voor de kledingzaken zelf, dat de kopers het zelf ook ‘zien’ (beseffen) dat er iets niet ‘juist’ is. Dan gaan de klanten misschien minder kleren bij ZARA kopen en dan beseft misschien ZARA dat ze het moeten aanpassen. Dan heeft Greenpeace een goeie zaak verricht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.