actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2016, 08:46
Glenn.C*uppens Glenn.C*uppens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
Fransman veroordeeld tot zeven jaar gevangenis voor dodelijk ongeval op de E42

Een Franse automobilist werd gisteren door de correctionele rechtbank van Rijsel veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor onopzettelijke doodslag. In 2011 kwamen drie vrouwen om het leven bij een zware botsing op de E42 ter hoogte van Péruwelz in Henegouwen.
De bestuurder die het ongeval veroorzaakte was onder invloed van alcohol en drugs. De zaak werd in Frankrijk behandeld omdat alle betrokken de Franse nationaliteit hadden. Bij het ongeval op 27 november 2011 kwamen drie jonge Franse vrouwen van 26 en 27 jaar om het leven, die op dat moment terugkeerden van de luchthaven van Charleroi na een weekend in Barcelona.

Drie jonge vrouwen
De bestuurder reed in op de auto van de drie jonge vrouwen, een Volkswagen Polo, die tegen een boom terechtkwam. De drie vrouwen uit Rijsel waren op slag dood. De man sloeg op de vlucht, maar werd in Callenelle (een deelgemeente van Péruwelz) gearresteerd nadat hij een ander ongeval veroorzaakte op een snelweg. Hij bleek onder invloed van alcohol en verdovende middelen, en werd beschuldigd van drievoudige onopzettelijke doodslag en opgesloten in de gevangenis van Doornik. Daar werd hij vrijgelaten tegen een borgsom van 2.000 euro.

Het parket van Bergen-Doornik verwees het dossier door naar Frankrijk, omdat alle betrokkenen bij het ongeval de Franse nationaliteit hadden.

Bron :
http://www.demorgen.be/binnenland/f...e-e42-b71a7ebe/

Eigen mening : Bij het lezen van dit artikel was ik eerst verbaasd. 7 Jaar straf voor een onopzettelijk ongeval is enorm veel. Maar als je dan verder leest dan begrijp ik waarom en dan vind ik dit zelfs een milde straf. Alcohol en drugs tijdens het rijden is absoluut niet toegelaten. Zoals je ziet breng je de andere bestuurders in gevaar. 3 ongelukkige personen moeten boeten voor de stommiteiten van deze ene man. Ik hoop dat iedereen bij het lezen van dit artikel beseft dat alcohol en drugs niet samen gaan met rijden. Drugs in het algemene leven is eigenlijk al verboden. Dus denk aan je medeburgers.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.