actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd March 2008, 11:42
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Itegem
Posts: 83
Ticketsysteem voor wachtrijen scholen

BRUSSEL - Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke (SP.A) wil experimenteren met een ticketsysteem, zoals bij de bakker of de beenhouwer, dat de wachtrijen aan de scholen moet tegengaan. De toewijzing van een nummer zou dan gebeuren via een callcenter.

Nu schuiven heel wat ouders dagenlang aan om hun kinderen te kunnen inschrijven in de school van hun keuze. Zo staan er sinds afgelopen week lange wachtrijen aan enkele Nederlandstalige Brusselse scholen.

Nederlandstalige scholen in Vlaanderen en Brussel zullen daarom de komende twee jaar kunnen experimenteren met methodes om wachtrijen en kampeertoestanden bij de inschrijvingen te vermijden.

Niet nieuw

Het idee van Vandebroucke is echter niet nieuw. De Katholieke Scholengemeenschap in Leuven zou het systeem al twee jaar toepassen.

Ouders die hun kind in het eerste jaar van een van de Leuvense katholieke middelbare scholen willen inschrijven, moeten daarvoor op een bepaalde dag naar een gratis nummer bellen waar ze een volgnummer krijgen.

Bron: De standaard, 3 maart 2008

Laatst aangepast door mariskavanrompaey : 3rd March 2008 om 11:43. Reden: Bron vergeten
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd March 2008, 13:50
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
Ik vind dit geen slecht initiatief. Uiteindelijk is het principe hetzelfde; wie eerst zijn tentje opstelt kan zijn kind als eerste inschrijven maar wie eerst telefoneert en dus het eerste nummertje heeft, kan zijn kind ook eerst inschrijven. Ik zou niet dagenlang voor een school gaan kamperen maar ik zou wel de telefoon nemen om een nummer te ontvangen.
Dus is ik ben voor !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.