actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2011, 22:34
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Dieven gaan aan de haal met locomotief van 24 ton

Drieste metaaldieven zijn er in de Tsjechische stad Jablonec vandoor gegaan met een complete locomotief. De 24 ton wegende machine werd met een kraan op een vrachtwagen geladen, afgevoerd en verkocht aan een plaatselijke schroothandelaar. Hoeveel die betaalde voor de locomotief is niet bekend.

De politie heeft een 43-jarige motorracer gearresteerd, die ooit nog deelnam aan de Dakar Rally. Hij zou met de diefstal zijn schulden hebben willen afbetalen. (dpa/eb)
(uit Het Laatste Nieuws)
www.hln.be

Mening
Ik vind dat toch wel raar dat zoiets zomaar gestolen kan worden. 24 ton is toch niet niets? Ook al maakten ze gebruik van een kraan en een vrachtwagen, dit moet toch wel wat tijd in beslag genomen hebben en redelijk wat lawaai gemaakt hebben. Hebben ze daar gen bewaking ofzo?

Als de verdachte werkelijk de schuldige is verdient hij wel een straf. Maar omdat hij het voor het geld deed waarmee hij zijn schulden kon afbetalen vind ik het een slecht idee om hem een gevangenisstraf te geven. Beter zou zijn hem erges laten werken onder toezicht en beslag legt op een deel van zijn loon, het afbetalen van zijn schulden duurt dan wel lang maar het gebeurt toch op een eerlijke en correcte manier.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th November 2011, 10:57
Illya.Verstappen Illya.Verstappen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lier
Posts: 35
Dieven gaan aan de haal met locomotief van 24 ton

Ik ga akkoord met Jorn, ze zouden hem inderdaad kunnen laten werken onder toezicht en een deel van zijn loon laten afstaan. Op deze manier krijgt de schuldeiser dan ook zijn geld terug. Uiteindelijk, hoe misdadig dan ook, is het wel 'knap' om een locomotief van 24 ton te stelen zonder op heterdaad betrapt te worden. Misschien als de motorracer zijn snuggerheid ten goede zou gebruiken, zou hij wel eens grootse dingen kunnen doen. Maar als hij moet werken onder toezicht om zijn schuldeiser terug te betalen, dan moet hij gewoon elke job aanpakken die hij kan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th November 2011, 21:11
Ive.Torfs Ive.Torfs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kessel
Posts: 23
Onbegrijpelijk dat men zo iets groot heeft kunnen stelen zonder betrapt te worden. Zoals Jorn al zei moet dit toch enorm veel lawaai hebben gemaakt? De dader van dit feit heeft dit duidelijk zeer goed aangepakt. Een gepaste straf voor dit soort misdrijven zou ik niet direct kunnen bedenken. Een gevangenisstraf zou een mogelijkheid zijn maar een werkstraf zoals Jorn al aangaf lijkt me toch ook meer zinvol omdat op die manier zijn schulden ook worden afgebouwd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.