actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2015, 08:10
Steff Steff is offline
Steff.C*ambré
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 19
België gaat IS vanaf juli opnieuw bombarderen

STRIJD TEGEN IS Ons land gaat vanaf juli opnieuw F16's inzetten om Islamitische Staat in Irak te bombarderen. Dat zei minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) in het Parlement.
Ons land maakt sinds 1 oktober 2014 deel uit van de internationale coalitie onder leiding van de VS en zette eerder al F16's in in de strijd tegen IS. Dat gebeurt in een beurtrol met Nederland. Tot juni 2016 zet Nederland gevechtstoestellen in; nadien is het weer de beurt aan België.

Minister Vandeput bevestigde in het Parlement dat daarvoor vier tot zes F16's worden ingezet, die zeker tot midden 2017 in actie blijven. Voorlopig gaat het alleen om operaties in Irak, en niet in Syrië.

Bron:http://www.hln.be/hln/nl/33982/Isla...mbarderen.dhtml

Mijn mening: Ik persoonlijk vind het heel goed dat België zich mee inzet tegen het terrorisme, zeker na al de reacties die we de laatste weken hebben gekregen over Molenbeek. Het is ook al heel positief dat er een internationale coalitie tegen de IS enkel op deze manier zullen we de terreur kunnen stoppen. Deze acties zullen er denk ik wel voor zorgen dat de kans op aanslagen in Europa en ons land groter wordt als reactie van de IS , maar dit is nu eenmaal het risico dat we er moeten bijnemen om de terreur te stoppen.

Laatst aangepast door Steff : 10th December 2015 om 08:26.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2015, 14:40
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Ik weet niet of ik dit nieuws nu positief moet vinden? We moeten natuurlijk iets doen tegen IS, maar is gewoon in het los bombarderen wel de juiste oplossing? Bij deze bombardementen zijn 90% van de slachtoffers gewone burgers. Mensen die niets, maar dan ook niets, met deze oorlog te maken hebben.

We klagen een hele tijd over de vluchtelingenstroom, maar geven de Syriërs nu een extra reden. Na het moeten vluchten voor IS zullen ze nu ook vluchten voor de westerse bombardementen.

Als we naar de roos van Leary kijken is bombarderen ook niet de juiste oplossing. Tegen-gedrag lukt tegen-gedrag uit. Conclusie: wanneer wij gaan bombarderen zal IS dubbel zo hard toeslaan. Er is maar één oplossing om IS te vernietigen en dat is de geldkraan dichtdraaien. Spijtig genoeg blijft de familie Erdogan en enkele G20 landen goedkope olie kopen van IS. Spijtig genoeg moeten we nu vechten in een oorlog die het westen zelf heeft gevoed. Maar ja, alles voor de economie zeker?
__________________
When the rich rob the poor, it's called business. When the poor fight back, it's called violence...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th December 2015, 21:44
l*ssa.sips l*ssa.sips is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 81
strijd tegen IS

Er moeten inderdaad stappen ondernomen worden om terrorisme tegen te gaan. De vraag is uiteraard: op welke manier gaan we dit probleem aanpakken? Naar mijn mening is het bombarderen van IS ook niet echt de oplossing. Het is een mogelijkheid, een gemakkelijke uitweg. De vraag is dan echter: In hoeverre zullen we op die manier onschuldige mensen in gevaar of zelfs tot de dood brengen en zijn we dan ook niet hetzelfde aan het doen als de IS zelf? Dit is misschien een extreme visie op de zaken, maar ik wil graag benadrukken dat ik niet achter deze beslissingen sta. Het feit dat bepaalde mensen onmenselijk gaan handelen, wil niet zeggen dat wij moeten reageren op een onmenselijke manier. We blijven ten slotte allemaal mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.