actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2011, 11:17
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Kasterlee
Posts: 72
Verdreven Ben Ali komt voor militaire rechtbank

De verdreven Tunesische oud-president Zine al-Abidine Ben Ali moet zich verantwoorden voor een militaire rechtbank. Dat hebben de Tunesische autoriteiten gisteren bepaald, meldt het staatspersbureau TAP.

Ben Ali, die in januari naar Saoedi-Arabië vluchtte na een volksopstand, wordt onder meer beschuldigd van het doden van betogers die tegen zijn bewind demonstreerden. Ook zou hij hebben samengezworen tegen de binnenlandse veiligheid en wanorde, moord en plundering hebben uitgelokt. De Tunesische autoriteiten willen dat Saoedi-Arabië Ben Ali uitlevert, zodat hij kan worden berecht.

Volgens TAP moeten ook de oud-minister van Binnenlandse Zaken en een hoge veiligheidsfunctionaris uit het voormalig regime zich voor de militaire rechtbank verantwoorden. (anp/adb)

Bron: demorgen.be

Mening:
Ik vind dit een goede zaak. Ik ben blij dat men er voor kiest om dit op gerechtelijke manier op te lossen. Deze man moet zeker voor het gerecht verschijnen als hij doden op zijn geweten heeft. De Arabische revolutie heeft hierdoor al iets uitgehaald. Het verbaasd me dat het al zo snel gevolgen heeft, want ik had verwacht dat de dictators zich langer zouden kunnen verschuilen of zelf uit de handen van het gerecht konden blijven. Dit is alleszins al een eerste stap in de, naar mijn mening, goede richting.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.