actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2016, 13:51
robin.s*eurs robin.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 82
Trump stapt uit zakenimperium om op presidentschap te focussen

Trump stapt uit zakenimperium om op presidentschap te focussen

President-elect Donald Trump stopt als zakenman in zijn verschillende bedrijven. Dat heeft hij op Twitter bekendgemaakt. Hij wil zich volledig focussen op het leiden van de Verenigde Staten. Eerder kreeg Trump al veel kritiek op mogelijke belangenvermenging tussen zijn functies als president en als zakelijk leider van zijn imperium.

Trump kondigde het nieuws aan op zijn Twitteraccount. "Ik zal op 15 december een grote persconferentie houden samen met mijn kinderen. Ik zal mijn bedrijven verlaten om volledig te focussen op het leiden van het land."

"Nochtans ben ik hiertoe niet verplicht door de wet", voegt Trump er nog aan toe. "Maar ik voel het als belangrijk aan om, als president, op geen enkele manier een zakelijk belangenconflict te hebben."

Eerder had Trump al veel kritiek gekregen op de mogelijke belangenverstrengeling tussen zijn bevoegdheden als president en zijn zakelijke belangen bij zijn verschillende bedrijven.

Bron: De Standaard 30/11/2016
http://www.demorgen.be/buitenland/t...ussen-b865451b/

Mening:

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik er een beetje van schrok dat Trump de nieuwe president van Amerika wordt. Trump heeft in het verleden al heel wat schokkende en ongepaste uitspraken gedaan over buitenlanders, vrouwen, etc. Deze verkiezingen waren spannend omdat het niet altijd even duidelijk was welke kandidaat nu een goede president zou zijn.

Nu Donald verkozen is en bijna president wordt zullen er heel wat veranderingen volgen. Ik vind het dus ook een verstandige zet van hem om uit het zakenimperium te stappen. Dit kan voor vele zaken goed zijn. Wanneer hij stopt als zakenman kan hij zich dan helemaal focussen op het presidentschap. Zo kan er inderdaad ook geen belangenvermenging zijn tussen enerzijds het presidentschap en anderzijds de zakenwereld. Zoals ik eerder al zei ben ik er van geschrokken dat Trump verkozen is als nieuwe president. Je merkt in het artikel dat er heel wat kritiek is en dat mensen nu reageren, maar is het daar niet een beetje te laat voor?

Laatst aangepast door robin.s*eurs : 30th November 2016 om 13:57.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.