actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2009, 18:46
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Partijraad Vlaams Belang staat achter koersverandering

Partijraad Vlaams Belang staat achter koersverandering

De partijraad van Vlaams Belang heeft het nieuwe bestuur en de visietekst goedgekeurd met 70 stemmen voor. 29 leden stemden tegen en er waren 4 onthoudingen.

Partijvoorzitter Bruno Valkeniers legde zijn visietekst zaterdag voor. Hij wil de partij drastisch van koers doen veranderen en is geen voorstander van de vuilbekkerij van onder andere Filip Dewinter. Tegen 2012 hoopt hij het cordon definitief te verbreken.

Vlaams Belang wil nu een "radicale beleidspartij" worden waarvoor "inhoud en doelstellingen primeren op macht en postjes". Met het oog op 2012 gaat Vlaams Belang nu werken aan allianties op lokaal niveau. Ook in 2006 probeerde de partij het cordon te doorbreken, al was het maar in één gemeente.
Morel

De voorbije dagen was er wat controverse ontstaan rond de visietekst en de samenstelling van het nieuwe partijbestuur. Marie-Rose Morel trok zich terug als kandidaat-voorzitter omdat ze geen steun kreeg van Dewinter.

Bron: http://www.gva.be

Laten we hopen dat ze de racistische punten uit het partijbeleid gooien. Zodat ze niet meer genegeerd worden door andere partijen. En Vlaanderen weer 100% democratisch wordt.
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2009, 20:23
Tine.Suykerbuyk Tine.Suykerbuyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Essen
Posts: 75
Partijraad Vlaams Belang staat achter koersverandering

Het is goed om te horen dat niet de hele partij achter de radicale one-liners van Dewinter staat. Vlaams Belang komt daardoor in een slechter daglicht te staan dan eigenlijk nodig zou zijn. Het is goed dat de visietekst veranderd is, zodat Vlaams Belang een echte waardevolle partij kan worden, die op een respectvolle manier achter haar mening staat. Als het Cordon Sanitair verbroken wordt, moet men volgens mij niet te hard vrezen voor een overheersing van de rechtse partij. De bevolking is nog steeds democratisch, maar de rechtse stemmen worden nu onderdrukt door de centrum- en linkse partijen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2009, 20:31
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Partijraad Vlaams Belang staat achter koersverandering

Mijn mening:
Los van de ideologie van het Vlaams Belang vind ik het niet kunnen dat er een Cordon Sanitair tegen het Vlaams Belang is. Deze partij wordt aangezien als niet-democratisch, extreem rechts, onrechtvaardig, en dergelijke. Maar het feit dat er een Cordon Sanitair is tegen het Vlaams Belang vind ik alles behalve democratisch. In mijn ogen kan België niet aangezien worden als een democratisch land als er in ons land en Cordon Sanitair is tegen een politieke partij van ons land.
De ideologie van het Vlaams Belang zijn extreem rechts, naar mijn mening iets wat té extreem. Maar deze partij zal nooit aan de macht kunnen komen door het Cordon Sanitair, dat is toch niet rechtvaardig. Laat staan democratisch.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th November 2009, 10:09
Marijke.Van.Sprengel Marijke.Van.Sprengel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Tielen
Posts: 68
Exclamation Dewinter wil dat Vlaanderen minarettenverbod volgt

De Standaard 29 nowember

Filip Dewinter wil ook in Vlaanderen een minarettenverbod. Zo reageert hij op de uitslag van het Zwitserse referendum.
De reactie komt er net op een moment dat zijn partijvoorzitter Bruno Valkeniers een gematigder koers wil varen. Het Vlaams Belang blijft een radicale partij, maar zal zijn boodschap in de toekomst met de nodige dossierkennis en stijl brengen. Zo moet de partij meer mensen aanspreken, luidde het gisteren nog.

Eigen mening

Nadat ik dit artikels gelezen had wist ik dus meteen wie er tegen de visietekst van partijvoorzitter Bruno Valkeniers gestemd heeft, namelijk Filip Dewinter. De partij wil meer mensen aanspreken door een gematigde koers te gaan varen, geloven zij dan echt dat ze meer mensen gaan aanspreken als de mensen een dubbele kant te zien krijgt van de partij? De ene zegt dit en de andere zegt zo, de mensen krijgen twee verschillende signalen en dit schept meer verwarring dan iets anders. Ik denk dat men eerst de problemen binnen de partij moet oplossen en dan pas naar buiten moet treden als een blok en niet als individuen apart. Men moet de mensen een duidelijk signaal geven en niet vele verschillende.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.