actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd March 2013, 12:22
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Loslopende pitbulls vallen wandelaarster aan

DESTELBERGEN - Christiane D'Haese (53) beleefde eind vorige week de schrik van haar leven toen ze tijdens een wandeling met haar hondje Bo in de rustige Walbosstraat in Destelbergen werd aangevallen door twee loslopende pitbulls. Haar huisdier ontsnapte op het nippertje aan een wrede dood, zijzelf hield aan het voorval zware bijtwonden en meerdere complexe handbreuken over.

‘Ik heb drie vaste wandelroutes met mijn driejarige Cavalier King Charles Spaniel', vertelt D'Haese. ‘Vorige week trok ik 's ochtends naar het Reinaertpark en ik keerde via een lus terug langs de Walbosstraat, waar ik plots een beige en een zwarte pitbull onrustig in onze richting zag hollen. Aan hun blikken zag ik dat er onheil op komst was en dus besloot ik Bo op mijn arm te nemen en rechtsomkeer te maken.'

Speelgoed

‘Te laat evenwel, want we werden onmiddellijk gechargeerd door de twee agressieve dieren. De ene beet zich vast in mijn bovendij, de andere begon te trekken en te sleuren aan mijn hondje en knauwde daarbij stevig in mijn hand. Toen ze Bo uit mijn armen hadden gesleurd, gingen ze ermee aan de haal als met een stuk speelgoed. Ik lag ondertussen hulpeloos op de straat.'

De wandelaarster kon vlug een man uit de buurt staande houden, die onmiddellijk hulp inriep van een voorbijganger. Samen hielden ze met bezems de honden in bedwang. Ondertussen was ook de politie van de Regio Rhode&Schelde ter plaatse met een hondenbegeleider. Die slaagde er in een van de dieren te vangen en via een chip de identiteit van de eigenaar op te sporen. De hondenbegeleider kon uiteindelijk ook de tweede hond in toom houden.

Christiane D'Haese werd naar het ziekenhuis gebracht waar ze aan meerdere complexe handbreuken werd geopereerd. ‘Eerst voelde ik niets, maar ik zag al vlug dat het bloed door mijn handschoenen liep', zegt ze. ‘Ik voelde me erg schuldig omdat ik mijn hond had gelost. Ik dacht dat hij in honderd stukken was verscheurd.'

Haar lievelingsdier bleef uiteindelijk in een wei achter met een opengereten buik en stukgebeten oren, maar kon in de dierenkliniek van Heusden gered worden.

De 23-jarige man bij wie de pitbulls thuis waren weggelopen, woont in de buurt van de Walbosstraat en werd door de politie verhoord. Het dossier wordt eerstdaags overgemaakt aan het Gentse parket.

‘Mijn hoofdbekommernis in het hele verhaal is dat er in de toekomst gezorgd wordt voor meer veiligheid', vertelt de herstellende D'Haese. ‘Ik ben een dierenliefhebster. Die pitbulls moeten van mij niet worden afgemaakt, maar in plaats van mijn hond hadden ze evengoed een baby kunnen aanvallen met noodlottige gevolgen.'

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...130322_00514580

Eigen mening:
Ik kan niet begrijpen dat mensen nog steeds blijven volhouden dat hun lief hondje nooit iemand kwaad zou doen. Hoe vaak hoor je "hij bijt niet hoor"? Je kan immers nooit weten hoe een dier zal reageren en dus kan ik er niet bij dat mensen nog zo vaak hun hond laten loslopen. In dit geval zouden de pitbulls ontsnapt zijn, en dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar ik denk dat het in de meeste gevallen toch vermeden had kunnen worden. Naar mijn mening is een hond kopen te eenvoudig en zou er misschien beter wat meer op toe gekeken worden bij wie die honden terecht komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.