actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th March 2013, 17:36
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Gaia dient klacht in tegen studentenclub voor doden biggetje

ANTWERPEN - Gaia dient een klacht in bij het parket tegen studentenclub Reuzegom wegens inbreuken op de dierenwelzijnswet. Dat heeft de dierenrechtenorganisatie bekendgemaakt. De studentenclub zette beelden online waarop te zien is hoe een biggetje gedood en daarna gespiest wordt.
Reuzegom kwam vorige week al in het nieuws met verhalen van konijnen die gehouden zouden worden door de Leuvens-Antwerpse studentenclub om gedood en opgegeten te worden. Dat werd door Reuzegom ontkend.

Gaia onderwierp de studentenclub echter zelf aan een onderzoek en trof op haar Facebookpagina een fimpje aan dat voor de organisatie de aanleiding vormde om klacht in te dienen bij het parket. Op het filmpje, dat al van maart 2009 dateert, is te zien hoe een biggetje door de studenten gespiest, geroosterd en opgegeten wordt.

'GAIA heeft zijn raadsman de opdracht gegeven onmiddellijk klacht in te dienen bij het parket wegens ernstige inbreuken op de dierenwelzijnswet die handelingen waardoor een dier zonder noodzaak omkomt bestraft met een gevangenisstraf van 1 tot 6 maanden en een geldboete tot 12000 euro'; aldus de organisatie in een persbericht.

'Bovendien mogen varkens enkel onder voorafgaandelijke verdoving volgens de wettelijk toegelaten methode geslacht worden, en absoluut niet met de kogel gedood worden', gaat de organisatie verder. 'GAIA zal de beelden ook overmaken aan het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) en de Inspectie van de Dienst Dierenwelzijn van de FOD Volksgezondheid.'

Bron
De Standaard - 25/03/2013
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20130325_107

eigen mening
Walgelijk, echt walgelijk vind ik dit. Ik snap niet wat je nu bereikt met een varken te slachten en het dan voor een groot deel weg te gooien? Op het fimpje is duidelijk te zien hoe de mensen er een ludieke namiddag van maken terwijl ze een varken doodschieten en spiesen op totaal onervaren wijze. Zelf ben ik in Vorselaar gedoopt, maar dat was niet te vergelijken met wat deze mensen moeten doen. Ik sta dan ook volledig achter GAIA dat ze dit aanklagen en hoop dat ze een fikse boete in de bus krijgen. (Het gaat hier trouwens om dezelfde studentenvereniging die konijnen moest houden om ze later zelf te slachten).
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th March 2013, 09:08
Suzy Buyens Suzy Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 98
Ik heb het er helemaal mee eens dat dit absoluut walgelijk is. Dergelijk gedrag laat vragen stellen over de geestestoestand van deze "studenten". Wie het in zich heeft om zulke daden nog maar te verzinnen, vormt volgens mij op latere leeftijd een gevaar voor de maatschappij. Opdoeken die "studentenvereniging"! Een beetje deftige student sluit zich in de eerste plaats al niet aan bij zulke "vereniging".
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.