actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2013, 22:50
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Geweld voor huiskat

Celstraf voor man die ouders verwondt bij ruzie over kat

TERVUREN - Een 49-jarige man uit Tervuren die zijn beide ouders verwondde bij een hoogoplopende ruzie, is donderdag door de Brusselse correctionele rechtbank veroordeeld tot een gevangenisstraf van negen maanden met uitstel. De man moet wel een cursus volgen om zijn agressie te leren beheersen. Oorzaak van de ruzie was de kat van het gezin. De feiten dateren van juli 2012. De veertiger woonde toen na een echtscheiding en een depressie een tijdlang bij zijn ouders in Anderlecht. Op 3 juli kreeg de man het aan de stok met zijn 80-jarige vader, omdat die vond dat hij de huiskat te hard streelde. Het kwam tot een hoogoplopende ruzie. De veertiger verliet eerst de gezinswoning, maar toen hij drie kwartier later terugkeerde, dreigde hij met een mes. In het handgemeen dat daarop volgde liep zijn 78-jarige moeder een polsbreuk op en raakte ook zijn vader gewond.
Het parket tilde zwaar aan de feiten, zeker omdat de oorzaak van de ruzie zo banaal was. Er werd een jaar cel met uitstel geëist. De verdediging van de veertiger voerde aan dat de man diep beschaamd was over de feiten en sindsdien al geruime tijd in therapie is . Hij zou ook hertrouwd zijn met zijn ex-vrouw en het contact met zijn ouders zou hersteld zijn.
De rechtbank hield het uiteindelijk bij negen maanden met uitstel.

De Standaard 7/03/2013 om 19u47

Mening

Net op het moment dat we denken dat het niet gekker meer moet worden komen we zo’n artikel tegen. Op 3 juli 2012 kreeg een 49-jarige man ruzie met zijn 80-jarige vader omdat de man vond dat zijn vader de huiskat te hard streelde. Het parket tilde zwaar aan deze feiten, zeker omdat de oorzaak van de ruzie zo banaal was. Om heel eerlijk te zijn hou ik mijn hart goed vast voor wat er nog gaat komen. Wie weet wordt er binnenkort geweld gebruikt wanneer iemand de vissen te veel eten geeft of de hond bronwater geeft in plaats van water van de kraan. Tegenwoordig zijn mensen zo vlug geďrriteerd. Dit is toch niet normaal meer. Zou er misschien iets in ons eten zitten waardoor wij zo gewelddadig worden? Ik hoop dat ik in de toekomst geen agressor word. Tegenwoordig moet je bijna bang hebben voor iedereen. Dit is alles behalve een aangename samenleving. Ik denk dat mensen opnieuw moeten leren praten over hun problemen in plaats van alles proberen op te lossen met geweld. Misschien moet er in het secundair onderwijs nagedacht worden over workshops over het omgaan met agressie. Als we over dit onderwerp kunnen praten is de kans groter dat het minder zal voorvallen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th March 2013, 15:21
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Geweld voor huiskat

Het is mooi om te zien hoeveel mensen geven om hun huisdieren. Maar waarom in extremis? Als de kat het niet graag had en het aaien niet apprecieerde, zou ze wel weggelopen zijn. Het is ziek van die man om zijn ouders, die hem tenslotte hebben opgevoed, te bedreigen met een mes om die redenen. Ik vraag me dan af of er niet iets anders speelt in zijn hoofd? Gelukkig ziet de rechtbank ook in dat deze manier van agressie niet aanvaard kan worden. Maar dat wil niet zeggen dat het probleem van de baan is als hij terug uit de gevangenis komt. Ik zou eerder opzoek gaan naar de kern van het probleem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.