actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2010, 21:31
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Angry Politie stopt begrafenis van achtjarig meisje in Namen

Het parket van Namen heeft de uitvaart van de achtjarige Maxance Williain verstoord, een meisje dat overleden is aan astma. Het politieoptreden bleek achteraf 'een vergissing', bericht Het Laatste Nieuws.

Het meisje stierf na een astma-aanval en vrijdag, in een volle kerk en onder de ogen van de ouders en Maxances kleine broers en zusjes, werd de begrafenis stopgezet. Omdat een substituut het overlijden verdacht vond. Later bleek dat een vergissing.

"Bekeken alsof we verdachten waren"
"Ineens stonden er drie agenten bij de begrafenisondernemer. We
mochten niet verdergaan met de crematie", zeggen de ouders in Het Laatste Nieuws. "Het kistje moest ter plekke blijven, in afwachting van verdere instructies van het parket. De grond zakte helemáál onder onze voeten weg. Het begon te gonzen van de geruchten in de kerk. De droefheid en tristesse op de gezichten van sommige aanwezigen veranderde. Enkelen bekeken ons alsof we verdachten waren. Onze zoon van zeven jaar vroeg zijn meter of het waar was dat papa zijn zusje had gedood."

Volgens de kranten overwegen de ouders een klacht in te dienen. De procureur staat achter zijn substituut. "Dit zijn beslissingen die niét lichtzinnig genomen worden", zegt hij in Het Laatste Nieuws. "Er was reden om een onderzoek te starten. Dat is gebeurd, het heeft niets opgeleverd. Punt." Vandaag vindt er een nieuwe uitvaartplechtigheid voor Maxance plaats.

Bron: 4/10/2010, www.hln.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2010, 21:38
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Ik begrijp niet dat men tijdens een zwaar moment als een begrafenis zo'n acties durft ondernemen. De onschuld van de ouders is ondertussen bewezen, maar wellicht voelen ze zich gekraakt en gechoqueerd door deze valselijke beschuldiging! De ouders hadden al zoveel te verwerken met de dood van hun kind op zich!

Deze hele gebeurtenis doet me diep nadenken over de professionaliteit van sommige onderzoekbureaus en politiekorpsen. Gewoonweg vreselijk dat zoiets kan gebeuren!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th October 2010, 12:02
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Olen
Posts: 76
Ik was zwaar geshockeerd toen ik dit bericht in de krant las. Het is nog niet erg genoeg dat een ouder zijn kind verliest, dan gaan ze ook nog eens de begrafenis stilleggen.

Het is ronduit belachelijk dat er nog maar gedacht werd dat het kind verwaarloost zou zijn. De vader is, toen Maxance in kritieke toestand was, naar het ziekenhuis gereden met het kind maar daar konden ze er al niets meer voor doen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de politie nu iets beter te werk zal gaan en zo de ouders en de familie de tijd zal geven om te rouwen om het verlies van hun kind.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th October 2010, 18:20
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Onbegrijpelijk! Meer valt er niet over te zeggen.
Hoe haalt een politiekorps of een stel onderzoekers het in hun hoofd om een BEGRAFENIS van een kind te onderbreken?! Hebben de ouders en familie nog niet genoeg geleden door hun kind van 8 jaar te moeten afgeven? Ik vind dit echt niet meer menselijk. Ik verwachtte toch wel dat de politie meer respect zou hebben. Ik kan het nog steeds niet geloven dat zoiets is kunnen gebeuren. Ik hoop dat ze het nu wel geleerd zullen hebben en voortaan 2keer gaan nadenken voor ze zo'n 'interventie' gaan doen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th October 2010, 20:18
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Langs de ene kant is het inderdaad een schande dat de politie zo is komen binnenvallen en de uitvaart heeft stopgezet.

Langs de andere kant denk ik dat de procureur toch ook wel een punt heeft. Iets als 'kindermishandeling', laat staan 'kindermoord', moet je wel serieus nemen. Als er bij deze dood dan inderdaad iets is opgedoken waardoor de dood van het kind verdacht lijkt, is het natuurlijk het beste dat ze er snel bij zijn. En desnoods moet dat dan maar inderdaad tijdens de crematie... Als ze toch iets hadden gevonden van moord, dan had de politie natuurlijk als 'de held van de dag' beschreven worden, want ze hebben op het laatste nippertje toch nog een moord ontdekt.
Maar spijtig genoeg (voor de politie dan) hebben ze niets ontdekt, en worden ze nu als de slechterik bezien.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 6th October 2010, 19:12
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
Heeft de procureur die de opdracht gaf om de begrafenis te verstoren dan geen menselijke gevoelens? Dit is het toppunt van impertinentie.
Akkoord, als hij redenen had om de ouders te verdenken van moord (wat ondertussen ontkracht is!) is het zijn goed recht om acties te ondernemen. Er zijn mijn inziens echter gepastere momenten om acties te ondernemen, en dus niet tijdens de begrafenis zelf.
De politieagenten die de opdracht kregen van de procureur om de begrafenis te verstoren, en dus enkel hun werk deden, treffen mijn inziens geen blaam.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 7th October 2010, 11:17
kato.van.herck kato.van.herck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: arendonk
Posts: 48
schandalig

Het is schandalig dat zo'n ingrijpende gebeurtenis wordt stopgezet.
De ouders van Maxance hebben net hun kind verloren en worden dan tijdens de begrafenis nog eens vernederd voor hun hele familie.

Kan de procureur dan niet eerder iets zeggen over het feit dat hij dit 'verdacht' vond? Hij wist waarschijnlijk wanneer de begrafenis gepland was, dus dan kon hij van tevoren de ouders eens spreken en ondervragen!

Het is een schande dat in België zo'n belachelijke vergissingen nog kunnen gebeuren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.