actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 08:56
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
‘Mensen niet klaar voor gewapende militairen in straatbeeld’

‘Mensen niet klaar voor gewapende militairen in straatbeeld’

Minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) is gematigd positief over het voorstel om het leger in te zetten voor bewakingsopdrachten. Hij vindt wel dat ‘de publieke opinie niet klaar is’ om gewapende militairen op straat te zien.

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) had eerder al informeel overleg gepleegd met minister van Defensie Vandeput (N-VA) over het inzetten van het leger in het straatbeeld. In een interview met de Franstalige krant La Libre Belgique dit weekend hield Jambon een pleidooi om militairen in te schakelen om bepaalde belangrijke plaatsen mee te bewaken.

In De Standaard zei Vandeput dat hij te vinden is voor het voorstel. Maar, zo herhaalde hij in De Ochtend op Radio 1, daar moet het nodige budget voor vrijgemaakt worden. ‘Wettelijk is het nu niet mogelijk, dus ook dat moet eerst aangepast worden.’ Een probleem is volgens Vandeput wel dat de publieke opinie er niet klaar voor is om gewapende militairen in het straatbeeld te zien.

Vandeput zei nog dat de internationale opdrachten van het Belgische leger in het kader van de Navo, de EU en de VN in 2015 verzekerd zijn. Over de opdracht in Irak kon Vandeput enkel kwijt dat de regering in juli moet beslissen of die verlengd wordt. In dat geval moet er wel extra budget gevonden worden, aldus Vandeput.

Bron:
EVG. (2014, december 3). 'Mensen niet klaar voor gewapende militairen in straatbeeld. De Standaard.

Eigen mening:
Ik vind het persoonlijk wel oké als er militairen in het straatbeeld gaan verschijnen. Het zal sommige mensen wel gaan afschrikken maar ik denk dat mensen zich daardoor ook wel veiliger gaan voelen.
Naar mijn mening is het denk ik beter om de straten/ plaatsen door politie te laten beveiligen/ controleren. Ik weet dat de politie met een groot tekort zit. Een voorstel is dan om mensen hiervoor speciaal te laten opleiden zodat zij hier sterk in getraind worden. Het zou ook een groot aantal jobs creëren.

Laatst aangepast door L*en van Overveld : 3rd December 2014 om 09:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.