actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2015, 08:51
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Bijna 800 agenten te kort in Brussel

Brussel heeft 768 agenten te kort in de zes politiezones. Vooral Brussel-Hoofdstad-Elsene en Brussel-West met Molenbeek zijn getroffen, zo meldt Le Soir op basis van cijfers van de Brusselse minister-president Rudi Vervoort.
Op basis van een wettelijk kader dat vastgelegd werd in 2001 naar aanleiding van de politiehervorming heeft de hoofdstedelijke politie 576 operationele agenten en 192 administratieve agenten tekort op een totaal kader van 7.012.

In Brussel-Elsene zijn er 320 agenten te kort, in de zone West 98.

Bijkomend probleem: in 2001 telde Brusse1 964.000 inwoners, tegenwoordig 1,175 miljoen. Dus zelfs als het kader - dat gebaseerd is op de cijfers van 2001 - volledig ingevuld zou zijn, dan blijft er een tekort.

Bron: Het Laatste Nieuws (01/12/2015)http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...n-Brussel.dhtml

Mening: Ik had wel verwacht dat er een tekort zou zijn aan agenten in Brussel, maar dit cijfer vind ik nogal hoog. Ik snap dat er op dit moment een tekort is omdat we in Brussel vandaag niet echt veilig zijn. Het terreurniveau staat nog altijd op drie en we zijn allemaal bang. Zelfs de politie ondervindt dit vandaag. Ik heb ergens gelezen dat de recentst afgestudeerde politieagenten in grootsteden zoals Brussel en Antwerpen aan de slag moeten, maar is dat een oplossing? Als je zo jong en onervaren bent dan zou ik liever ergens rustig beginnen dan direct geconfronteerd te worden met de harde realiteit. Misschien is er geen andere oplossing maar ik vind het jammer voor deze jonge en onervaren agenten dit allemaal te verwerken krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.