actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2017, 13:15
Kato L*anslots Kato L*anslots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Gierle
Posts: 70
Aantal jongeren dat stomdronken op spoed belandt, daalt nauwelijks

Voor het eerst in jaren is het aantal jongeren dat met een alcoholintoxicatie in het ziekenhuis belandt licht gedaald, maar de daling is te klein om van een trendbreuk te spreken. Sterker nog, de cijfers van 2015 tonen net aan dat sensibiliseringsacties weinig tot niets uithalen.

In 2015 werden 2.347 12- tot 17-jarigen in het ziekenhuis behandeld voor een alcoholintoxicatie, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het InterMutualistisch Agentschap (IMA), dat de gegevens van de zeven Belgische ziekenfondsen bundelt. Dat zijn er weliswaar iets minder dan in 2013 en 2014, maar volgens dokter Michiel Callens, directeur Onderzoek en Ontwikkeling bij de CM, kunnen we daarom nog niet van een echte daling spreken.

Bron: De Morgen
Eigen mening: Ik geloof dat het gebruik van alcohol meer aanvaard wordt door jongeren dan sigaretten of drugs. Laatst heb ik een documentaire gezien over het feit dat binge drinking een echte hype aan het worden is. Bovendien lijkt het ook echt 'ingeburgerd' bij jongeren om een voordrink te houden, dronken te zijn, enzovoort. Ik krijg het gevoel dat jongeren er enkel mee lachen, maar niet de gevaren zien van alcohol zoals een coma.
Doordat zij dit als normaal ervaren, denk ik ook niet dat sensibiliseringsacties vat zullen hebben op hen. Hopelijk beseffen ze de gevaren van alcohol niet pas als het te laat is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.