actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2012, 11:46
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herentals
Posts: 106
Sharia4Belgium doekt zichzelf op

Sharia4Belgium doekt zichzelf op

maandag 08 oktober 2012 om 11u09

De radicale moslimorganisatie Sharia4Belgium doekt zichzelf op 'omdat de boodschap naar de achtergrond verdreven wordt'.

De fundamentalistische moslimorganisatie Sharia4Belgium, bekend van provocaties en de meest radicale islamistische denkbeelden, doekt zichzelf op. Dat deelt de organisatie mee op haar website.

De organisatie deelt mee dat ze ermee ophoudt "omdat de boodschap naar de achtergrond werd verdreven en dat de organisatie en haar leden (boodschappers) naar de voorgrond werden gebracht." Tweede reden is dat ze zich willen ontdoen van de naam Sharia4Belgium en wel om "samen met de islamitische gemeenschap één geheel te vormen tegen de kruisvaarders en de bezetters van de islamitische landen."

De strijd houdt immers niet op, klinkt het: "Dit wil niet zeggen dat de leden hun goddelijke verplichtingen zullen verzaken. Het uitnodigen naar islam, het oproepen tot het goede en het kwade verbieden blijft een fundamentele plicht voor elke moslim."
Tevreden over de strijd

Over de reeds gestreden strijd is de organisatie overigens best tevreden: "Ondertussen heeft Sharia4Belgium honderden actieve leden over heel België en is ondertussen uitgegroeid tot een wereldwijde beweging met verschillende takken waaronder Sharia4Holland, Sharia4America, Sharia4Pakistan, Sharia4Australië, …"
'Wij hebben elk onderdeel van de democratie ontmaskerd'

Sharia4Belgium beweert ook "in 2 jaar tijd elk onderdeel van de democratie ontmaskerd" te hebben. Voorbeelden: "Vrijheid van meningsuiting: Belediging van onze geliefde profeet, vrede zij met hem, is “vrijheid van meningsuiting” en het “beledigen” van Marie Rose Morel is belaging. Vrijheid van vereniging: Vlaams Blok kan verder haat zaaien onder een andere naam, maar S4B moet verboden worden."
'Wij willen de islamitische gemeenschap danken'

Sharia4Belgium bedankt ook de islamitische gemeenschap voor de steun, daarmee voorbijgaand aan de veroordelingen vanuit die gemeenschap. "Wij zullen blijven opkomen voor de eer van de moslims zowel in België als in het buitenland. Insha’Allah (als God het wil, red.) blijven wij ons inzetten voor de oprichting van de khilafa (kalifaat, red.) die de belangen van de mensheid waarborgd."

Bron: knack.be

Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij deze aankondiging. Langs de ene kant is het uiteraard positief dat de beweging besluit ermee op te houden. Maar langs de andere kant maakt het me wat wantrouwig. Betekent dit het begin van een andere (misschien nog radicalere) beweging?
Ik uit me dus niet euforisch op deze verwikkeling. Ik wil de zaken nog wat afwachten.

Voor moslims uit onze gemeenschap is dit alvast een positief gegeven. Ze worden vaak in verband gebracht met deze beweging, terwijl zij absoluut niet dezelfde idealen delen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2012, 12:11
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Dat de organisatie besloten heeft om ermee op te houden is volgens mij geen slechte zaak. De organisatie was voor mij persoonlijk sowieso te radicaal, maar ze hebben inderdaad gelijk dat de boodschap naar de achtergrond was verdwenen. De enige reden waarmee Sharia4Belgium nog in het nieuws kwam, was met hun topman die in de gevangenis zit. Dit is voor geen enkele beweging positief.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th October 2012, 12:19
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Dit is uiteraard goed nieuws, maar net zoals Evelien aanhaalt wekt het bij mij ook zorgen op. Want ik denk ook dat er nieuwe organisaties in de plaats gaan komen, of dat mensen van de organisatie verder zullen gaan met terroristische activiteiten zonder iemand aan het hoofd om hen ietswat onder controle te houden.

Uit het artikel valt mij op dat ze zichzelf vergelijken met het Vlaams Blok. Dit toont voor mij dat sharia4belgium zichzelf niet ziet als een terroristische organisatie, maar echt als een politieke/religieuze organisatie die niets mis doet.

Ik ben benieuwd wat we hier nog over zullen horen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th October 2012, 13:58
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Iedereen heeft het recht op godsdienstvrijheid.
Hoe dat deze organisatie dit heeft aangepakt, is volgens mij verkeerd en misschien zoals sommigen zeggen zelfs radicaal.
Citaat:
De organisatie deelt mee dat ze ermee ophoudt "omdat de boodschap naar de achtergrond werd verdreven en dat de organisatie en haar leden (boodschappers) naar de voorgrond werden gebracht." Tweede reden is dat ze zich willen ontdoen van de naam Sharia4Belgium en wel om "samen met de islamitische gemeenschap één geheel te vormen tegen de kruisvaarders en de bezetters van de islamitische landen."

Als er een ding is waar ik niet verbaasd over ben is het wel het feit dat de zogenoemde boodschappers meer naar de voorgrond
werden gebracht dan de eigenlijke organisatie en het idee dat hen dreef.
Persoonlijk vind ik dat in de tweede opgenoemde reden nog steeds een radicaal idee sluimert.
Ze hebben het nog steeds over de strijd tegen de 'kruisvaders en de bezetters van de islamitische landen'.
Dit gaat volgens mij volledig in conflict met de godsdienstvrijheid.

Dat ze wel degelijk opgedoekt zijn of omdat ze uit de schijnwerpers willen vluchten ben ik niet zeker van.
Het zou alleszinds geen slechte zaak zijn, zou deze organisatie ermee ophouden.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 8th October 2012, 20:20
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Sharia4Belgium opgedoekt

Hoewel het zogezegd goed nieuws is, krijg ik er de koude rillingen van. Zoals Stijn al vermeldde worden we - door Sharia4Belgium - met kruisvaarders vergeleken! Voor zover ik weet leven we in de 21ste eeuw en niet meer in de tijd van kruisvaarders (althans, dat hoop ik).

Ik heb eens in een wetenschappelijk blad gelezen dat het doel van Sharia4Belgium uiteindelijk totale werelddominantie is en dat is alles behalve respectvol. Iedereen zou moeten kunnen kiezen in wat hij of zij gelooft en keuze van godsdienst en de uiting daarvan is een recht. Natuurlijk betekent dat niet dat je je eigen godsdienst moet gaan opdringen bij anderen. In het verleden werd dat wel gedaan tijdens de kruistochten, maar ik hoop dat de tegenwoordige mens toch al wat geëvolueerd is en zich niet meer met zo'n zaken houdt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.