actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2012, 11:30
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Lommelse school dit jaar niet op sneeuwklassen

LOMMEL - Basisschool ’t Stekske in Lommel heeft samen met de ouders en leerlingen beslist om dit jaar niet op sneeuwklassen te gaan. Leerlingen en begeleiders van de school waren in maart betrokken bij het dramatische busongeval in Sierre.


De leerlingen van het zesde leerjaar van ’t Stekske zullen dit jaar niet naar verre oorden trekken om er te gaan skiën. Na het dramatische busongeval in het Zwitserse Sierre van eerder dit jaar, waar 15 leerlingen en twee begeleiders van de school bij om het leven kwamen, werd beslist om dit jaar op zeeklassen te gaan.

Dat alternatief kozen de leerlingen in overleg met de ouders en de school. Ook de Sint-Lambertusschool uit Heverlee besliste na het drama om niet meer op sneeuwklassen te gaan.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...121008_00326253 (gevonden op 08-10-2012)

Mening:
Ik vind dat de school hierin correct handelt. Psychisch kan zo'n reis heel zwaar zijn voor de leerlingen en leerkrachten. Dat basisschool 't Stekske gezorgd heeft voor een ander alternatief zoals op zeeklassen gaan vind ik een relevante oplossing.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2012, 16:59
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Ik begrijp de school ook helemaal, Ik denk dat het voor hen echt te zwaar zou zijn om terug naar Zwitserland te gaan. Aan het land, de verblijfplaats,... hangen heel veel herinneringen. Nu vraag ik mezelf wel af of de leerkrachten het niet even zwaar gaan hebben door op zeeklassen te gaan. Het concept blijft toch het zelfde, met een groep leerlingen op 'vakantie' hoogstwaarschijnlijk met de bus.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.