actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2009, 19:21
Matijs.Boeckx Matijs.Boeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: BEERSE
Posts: 31
Grootste Europese installatie zonnepanelen ligt in België

Grootste Europese installatie zonnepanelen ligt in België

België heeft weldra de grootste installatie zonnepanelen van Europa. Dat is te danken aan Katoen Natie dat alleen al 25 procent van alle zonne-energie in ons land zal produceren.

De zonnepanelen van Katoen Natie, die momenteel geplaatst worden, zullen goed zijn voor een dakoppervlakte van zowat 800.000 vierkante meter oftewel het equivalent van 160 voetbalvelden. Dat maakte installateur Invictus bekend.

bron: Gva.be

Ik vind het heel goed dat zonnepanelen meer en meer toegankelijker en betaalbaar worden. België investeert volgens mij wel veel in groene energie. Wel stel ik mij soms de vraag of het niet slimmer is zonnepanelen te plaatsen op zonnigere plaatsen? Natuurlijk kan iedereen zelfstandig zijn energie produceren en heeft men misschien ooit geen energiecentrales meer nodig.
Hopelijk blijft de regering toch nog subsidies vrijmaken voor zonnepanelen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2009, 22:10
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: brasschaat
Posts: 68
De overstap naar de hernieuwbare energieën is hierbij weer dichterbij. De overstap moet gebeuren, de
olie zal niet eeuwig meegaan,het broeikaseffect wordt steeds groter,… Het enige minpunt dat ik hierbij
opmerk is dat de organisatie Katoen Natie met de 25% van de totale capaciteit aan zonne-energie in
Vlaanderen voor haar rekening neemt. Kan de organisatie hierbij geen monopoly in de toekomt krijgen op
deze energiemarkt? Misschien ben ik ene zwartdenker, we zullen zien.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th December 2009, 12:06
Femke.Van.Dyck Femke.Van.Dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 86
Antwoord op: Grootste Europese installatie zonnepanelen ligt in België

Ik vind dit een heel goed initiatief. En nee Nico, de Katoen-Natie zal geen monopolie krijgen want Alfcam bijvoorbeeld te Lint heeft 14 000 m² zonnepanelen liggen. Zij kunnen alles zelf laten draaien en de inwoners van Lint ook nog laten meegenieten. Dit lijkt misschien maar weinig, maar het is alvast een goede stap in de juiste richting. Nike te Laakdal gebruikt ook groene energie. Dit bedrijf werkt volledig op windenergie. En zo kan ik nog doorgaan. Hopelijk nemen andere bedrijven dit als voorbeeld.

Sites:
http://www.alfacam.com/Userfiles/Fi...Jaarverslag.pdf
http://74.125.77.132/search?q=cache...l&ct=clnk&gl=be
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th December 2009, 16:34
jonas.van.hal jonas.van.hal is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 88
topje van de ijsberg

Dit vind ik een zeer goed intitiatief. Als er natuurlijk geen monopolies worden gevormd. Maar dit is slechts het topje van de ijsberg. Ik denk persoonlijk dat je beter investeerd in beter vervoer met minder uitstoot van broeikasgassen, want dat vervuild het meeste. Natuurlijk zijn we met dit intiatief zeker goed op weg naar op betere en koudere planeet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.