actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2016, 10:40
Daan.D*upagne Daan.D*upagne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olmen
Posts: 49
Emotionele Clinton op eerste publieke optreden sinds nederlaag: "Niet makkelijk voor

Hillary Clinton heeft gisterenavond (lokale tijd) een toespraak gegeven op een benefietgala in Washington D.C. Ze werd daar geëerd voor haar inzet voor kinderen door de stichting Children's Defense Fund. "Het is niet makkelijk voor me om hier te zijn", aldus Clinton, die vorige week de presidentsverkiezingen verloor van Donald J. Trump.

Vlak na de verkiezingen werd de 69-jarige Clinton door een wandelende vrouw en haar kinderen gezien in de bossen bij haar woonplaats Chappaqua in New York. Clinton poseerde voor een foto, die daarop prompt door vele duizenden mensen gedeeld werd.
Na de speech waarin ze haar nederlaag erkende, werd de afgelopen week niets van haar vernomen. Haar verschijning tijdens het gala in Washington D.C. was volgens medewerkers van de politica al voor de verkiezingen vastgelegd. Voor de komende tijd staan er geen publieke optredens op de agenda.

Clinton had in de voorbije dagen weinig behoefte om naar buiten te gaan. Ze verlangde vooral naar "op de bank liggen met mijn honden en een goed boek".

Tijdens haar speech sprak ze ook over haar nederlaag. "Velen hier zijn diep teleurgesteld in de uitkomst, dat weet ik", aldus Clinton. "Dat ben ik zelf ook, meer dan ik jullie ooit zou kunnen zeggen. Ik begrijp dat veel mensen zich de afgelopen dagen hebben afvraagd of dit het land is wat ze zich hadden ingebeeld."

Toch mag de verdeeldheid die volgens Clinton door de verkiezingen is blootgelegd geen aanleiding zijn voor wanhoop. "Jullie moeten van mij aannemen: de Verenigde Staten zijn het waard. Onze kinderen zijn het waard. Geloof in dit land, vecht voor onze overtuigingen en geef nooit op."
bron:
De morgen
17/11/16

mening: Ik snap wel dat Clinton en haar aanhangers teleurgesteld zijn. Ze hadden er hard voor gewerkt. Ik vind het heel raar dat ze niet gewonnen heeft. Ze had de steun van zowat alle beroemdheden, de mainstream media was ook allemaal tegen Trump dus het kwam voor de meeste mensen wel hard aan om te horen dat ze verloren was. Het is ook begrijpelijk dat ze niet direct in het openbaar wil gaan spreken haar trots zal wel een beetje gekrenkt zijn. Wel vind ik dat het volk van Amerika zich moet neerleggen bij zijn keuze. Nu zijn er demonstraties van mensen die niet willen dat Trump president wordt. Dan hadden ze maar met meer mensen moeten gaan stemmen. Ik ben deze demonstraties zo beu bij elke verkiezing. Onlangs was er een ambulance waarvan de patiënt overleden was omdat de weg geblokkeerd werd door deze mensen. Deze mensen zouden toch moeten weten wanneer ze er mee moeten ophouden.

Laatst aangepast door Daan.D*upagne : 17th November 2016 om 10:48.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.