actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th August 2015, 14:47
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Nederlanders tanken massaal in België

Extra rijstrook omdat Nederlanders onze benzine willen

De Nederlandse uitbaters van tankstations zijn het beu: wie in België zijn auto voltankt, betaalt vandaag tot 10 euro minder dan bij hen. Op een liter benzine of diesel zit al snel 20 eurocent verschil. De Nederlanders komen daarom massaal de grens over. Er moest zelfs een speciale spitsstrook aangelegd worden om de toestroom aan te kunnen.
1 euro en een klets voor een liter diesel, tankstations genoeg in België waar je tegenwoordig zo goedkoop kunt tanken. In Nederland moet je intussen moeite doen om er één te vinden waar een liter minder dan 1,2 euro kost. Gevolg: Nederlanders steken massaal de grens over. In Ravels is zelfs een speciale spitsstrook aangelegd – met Nederlands geld – om de toestroom aan tanktoeristen uit Nederland in goede banen te leiden. Dat meldt Het Nieuwsblad op Zondag.
En het zal er wellicht niet op verbeteren. Want de brandstofprijs is deze week nog verder gezakt in ons land.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150809_01810573
Datum: 09/08/2015 om 10:18


Mening

Na lang twijfelen tussen het hoofdforum ‘België’ en ‘Europa’ heb ik toch gekozen om dit artikel bij ‘Europa’ te plaatsen omdat het een vergelijking geeft van de prijs voor benzine en diesel tussen België en Nederland. Het gaat dus niet enkel om België zelf.
Dit artikel leert ons dat benzine en diesel duurder is in Nederland dan in België. Het lijkt mij daarom ook logisch dat Nederlanders massaal naar België komen om hun auto vol te tanken. Uiteraard hangt dit ook af van de woonplaats van de Nederlanders. Nederlanders die dicht bij de grens wonen zullen deze beslissing sneller maken dan Nederlanders die een uur moeten rijden om in België te geraken.
Wij Belgen doen dit trouwens ook. Supermarkten in Nederland zijn doorgaans goedkoper dan die in België. Als ik in Nederland (of in de buurt van Nederland) moet zijn, doe ik liever mijn inkopen daar dan in België en ik ben zeker niet de enige. Elk land kiest zelf hoeveel belastingen er op welke producten gehouden wordt en dat verschilt bij gevolg sterk van land tot land, wat tot gevolg heeft dat mensen over de grenzen heen zullen zoeken naar de goedkoopste alternatieven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.