actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2012, 19:32
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Aantal bommeldingen neemt toe

BRUSSEL - Vorig jaar werden 236 bommeldingen geregistreerd. Dat zijn er veel meer dan in de jaren daarvoor. Geen enkele keer werd een explosief aangetroffen.

In 2007 werden er 114 geregistreerd, in 2008 131, in 2009 133 en in 2010 184. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet op een schriftelijke vraag van Peter Logghe (Vlaams Belang). Milquet baseert zich op cijfers van de federale politie afkomstig uit de nationale gegevensbank.

De meeste bommeldingen zijn afkomstig uit de grote steden Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Charleroi. Ze hebben meestal betrekking op openbare gebouwen, scholen en verdachte pakketten.
Wat de verdachte pakketten betreft, is er volgens Milquet sprake van een grotere waakzaamheid bij het publiek. De afgelopen vijf jaar werden vooral onderwijsinstellingen (78), horeca (66), stations (64), bedrijven (32), justitiehuizen (29) en luchthavens (11) geviseerd.
Slechts bij één melding in deze periode was er daadwerkelijk sprake van een explosief: in 2008 werd een kleine brandbom aangetroffen.

Bron: De Standaard, zaterdag 03 november 2012, 17u08

Mening: Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij het lezen en interpreteren van dit artikel. Enerzijds ben ik heel blij en opgelucht dat er zo weinig sprake is van een effectieve aanwezigheid van een explosief voorwerp. Anderzijds ben ik ook zeer opgelucht dat de bevolking zo waakzaam is en de aanwezigheid van verdachte pakketjes doorgeeft aan de politie. De vraag is echter of deze bommeldingen altijd met goede bedoelingen worden doorgegeven. Dit staat ook niet in het artikel en daarom heb ik er ook een beetje mijn bedenkingen bij. Laat ons hopen dat iedereen die een bommelding doet, dat die persoon het uit veiligheidsoverwegingen doet en niet uit verveling of om er anderen mee te schaden (omzetverlies bij bedrijven!).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.