actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2012, 23:48
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Unizo blij met verlaging werkloosheidsuitkering in de tijd

Vanaf 1 november treedt een nieuwe regeling in voege waarbij de werkloosheidsuitkering geleidelijk wordt verlaagd. Vakbonden en armoedeorganisaties lieten al hun ongenoegen blijken, maar werkgeversorganisatie Unizo begrijpt hun harde kritiek niet.
Unizo noemt de nieuwe maatregel "redelijk", "sociaal gecorrigeerd" en "voorzichtig" in verglijking met de maatregelen die in andere Europese landen worden genomen.

De werkgeversorganisatie wijst erop dat deze maatregel werklozen zal aanzetten tot het actief zoeken naar werk. "Volgens OESO-rapporten blijkt de kans op werk voor werklozen te verdubbelen als het einde van de werkloosheiduitkering nadert en te verdrievoudigen in de periode daarna", benadrukt Unizo.

Na 14 maanden

De organisatie wijst er ook op dat de degressiviteit pas na 14 maanden -voor mensen met een kort beroepsverleden- of 24 maanden ingaat. Voor Vlaanderen gaat het volgens Unizo om 52.836 van de huidige 216.222 werkzoekenden. Daartegenover staan nog 50.753 vacatures bij de VDAB.

Unizo pleitte woensdag wel voor bijkomende stappen, zoals een hogere uitkering de eerste maanden en een snellere afbouw nadien, gekoppeld aan het verder opdrijven van de actieve ondersteuning en opvolging van werkzoekenden.

Bron: Gazet Van Antwerpen
Datum: 31/10/2012

Eigen mening
Ik ben het eens met Unizo. Ook ik geloof dat werklozen sneller naar werk zullen zoeken als ze er half toe verplicht worden aangezien je met een te laag inkomen niet kan overleven. Af en toe er een beetje druk achter zetten kan geen kwaad volgens mij. Ik wil hiermee niet zeggen dat diegene die 'stempelen' allemaal profiteurs zijn en niet naar werk zoeken, maar ik geloof wel dat er zo'n mensen tussenzitten waardoor ik vind dat deze maatregel de beste remedie is tegen deze nietsdoeners.

Laatst aangepast door a*melie.van.den.broeck : 31st October 2012 om 23:52.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.