actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2012, 09:28
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Ophef over opzegvergoeding van 522.000 euro voor parlementslid

Met 522.000 euro krijgt gewezen Vlaams parlementslid Francis Vermeiren (76) een van de grootste uittredingsvergoedingen ooit. Jaak Gabriëls (Open Vld) en Gilbert Bossuyt (sp.a) en Louis Bril (Open Vld) krijgen 417.000 euro uitbetaald voor hun dienstjaren in het Vlaams Parlement. Dat schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.
Francis Vermeiren (Open Vld) zetelde van 1981 tot 2009 onafgebroken in Kamer, Senaat en Vlaams Parlement. Hij krijgt een uittredingsvergoeding van 522.500 euro: 48 maanden loon. Daarnaast ontvangt hij nog 99.000 euro extra voor zijn aanvullende taak van secretaris van het Vlaams Parlement.

Vermeire heeft zelf geen probleem met dit hoge bedrag: “De wet voorziet deze vergoeding. Bovendien heb ik 28 jaar in diverse parlementen gewerkt.”

Naast Vermeiren betaalt het Vlaams Parlement ook 417.000 euro aan de Breese burgemeester Jaak Gabriëls (Open Vld), Gilbert Bossuyt (sp.a) en Louis Bril (Open Vld).

Volgens Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans ligt er een akkoord op tafel om de uittredingsvergoeding vanaf 2014 te halveren, tot maximum 24 maanden.

Bron: Gazet Van Antwerpen
Datum: 29/11/2012

Eigen mening
Ik vervloek mezelf nu al dat ik de politiek niet inga. 522000 euro is echt wel een overdreven premie. Wij zullen het later thuis met minder moeten stellen alhoewel mijn vader wel in een gevarensector werkt. Politiek kan je nu niet echt gevaarlijk noemen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze dit bericht de wereld niet hadden mogen insturen want veel mensen (waaronder ikzelf) zullen hierover misnoegd zijn. Het is dan ook oneerlijk dat 28 jaren dienst al zoveel geld oplevert in de politiek terwijl anderen die er 40 jaar voor moeten doen het met veel minder moeten doen.

Laatst aangepast door a*melie.van.den.broeck : 29th November 2012 om 09:33.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.