actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2013, 17:29
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
Noord-Korea dreigt met nieuwe atoomproeven

Noord-Korea heeft vandaag gewaarschuwd dat het van plan is meer raket- en atoomproeven uit te voeren. Pyongyang meent dat het daartoe gerechtigd is nu de Verenigde Naties nieuwe sancties tegen het land hebben getroffen.
De verklaring, die werd uitgegeven door het Noord-Koreaanse ministerie van buitenlandse zaken, is de jongste in een reeks dreigementen naar aanleiding van de VN-sancties. Noord-Korea meent dat de sancties een teken zijn van vijandigheid van de Verenigde Staten.

Volgens VN-diplomaten zullen de sancties vooral pijn doen bij de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Un. Anderen menen echter dat de sancties juist de positie van Kim Jong Un verstevigen, omdat die hem in staat stellen het anti-Amerikaanse sentiment in eigen land op te kloppen en de aandacht af te leiden van de problemen in eigen land.
Lees ook
Pyongyang: "VN-sancties zullen nucleair programma van Noord-Korea versterken"
China waarschuwt Noord-Korea voor escalatie
Noord-Korea stopt wapenstilstand
Noord-Korea dreigt met nucleaire aanval
Ban Ki-moon
VN-chef Ban Ki-moon noemde de militaire dreigementen van Noord-Korea 'volkomen onacceptabel'. Hij dringt er bij het geïsoleerde en arme land op aan de eigen bevolking te voeden en vrede na te streven met Zuid-Korea.

Noord-Korea dreigde afgelopen week met een 'preventieve nucleaire aanval' op de Verenigde Staten. Ook zegde het de wapenstilstand op die in 1953 een einde maakte aan de gevechten van de Koreaanse Oorlog.

Eigen mening:
Ik snap de redenering van Noord-Korea niet zo goed, op deze manier jagen ze heel de wereld tegen hen in het harnas, zelfs China. Ook weet ik niet wat het doel is van deze nucleaire wapens. De wereld de oorlog verklaren? Lijkt me nogal suïcidaal. Voor mij klinkt het als stoere jongenspraat van een puber, ik hecht dus weinig geloof aan deze stoere praat. Wel moet er iets aan die regering gedaan worden, want de sociale wantoestanden die er heersen zijn niet te overzien en verre van opgelost.

bron: hln
http://www.hln.be/hln/nl/15783/De-k...omproeven.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.