actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2013, 16:22
kaat.f*ans kaat.f*ans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: zoersel
Posts: 20
Grieks hotel biedt job als kamermeid aan in ruil voor kost en inwoon

Door: redactie
1/12/13 - 12u57 Bron: enetenglish.gr

"Onaanvaardbaar en een zeer gevaarlijk precedent", zo noemt een vakbondswoordvoerder de jobadvertentie voor een kamermeid in een hotel op het Griekse eiland Aegina. Kandidaten zullen geen loon ontvangen, maar kost en inwoon. Vrijwilligerswerk, zo noemt de hoteleigenaar het, de bonden spreken van uitbuiting.

De jobadvertentie ontlokte heel wat kritiek maar staat al sinds juli online op de populairste zoekertjessite van Griekenland.

"Meid gezocht voor vrijwilligerswerk in een hotel in Aegina, verblijf en maaltijden worden voorzien", zo klinkt het in de advertentie.

De contactnummers leiden naar Hotel Artemis, dat 24 bedden telt en zichzelf aanprijst als een familiezaak op honderd meter van het strand.

Hoewel de advertentie in alle media voor ophef zorgde, hebben het ministerie van Tewerkstelling of de arbeidsinspectie kennelijk nog geen stappen ondernomen.

"In deze tijden van crisis en werkloosheid en ondraaglijke belastingen mag dit soort gedrag van werknemers niet ongestraft blijven", oordeelt een woordvoerder van de Griekse arbeidersfederatie. "Hoewel dit geval een extreem voorbeeld is, schept het wel een beeld van waar we naartoe gaan. Volgens recent onderzoek is vier op tien arbeiders niet verzekerd".

Meer dan een miljoen Grieken worden niet op tijd betaald voor hun werk. Het uitstel loopt soms op tot een jaar. Slechts één op twee Griekse werkgevers betaalt zijn werknemers op tijd. Vaak worden werknemers niet in geld maar in voordelen in natura betaald.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/3424/Econo...en-inwoon.dhtml

Mijn mening: Als je een tijd werkloos bent en je krijgt een aanbieding om te werken in een hotel waar je mag verblijven vindt ik dat een goede oplossing als dit tijdelijk is en wanneer alle administratie in orde is. Om dit als vast levenspatroon aan te houden vind ik het niet zo'n goed idee. Je kan niet verder met je leven, zonder geld kan je niets opbouwen en als je je werk kwijt geraakt heb je ook geen onderdak meer. Op zich zou ik er niets op tegen hebben, maar ik zou het niet slim vinden om op deze advertenties in te gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.