actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2017, 19:35
Kato L*anslots Kato L*anslots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Gierle
Posts: 70
Zonverbrande popjes tonen kinderen nut van zonnecrème

Omdat zonnebescherming bij kinderen extra belangrijk is, pakt producent Nivea uit met een zonnepop. Die moet kinderen aanleren wat er kan gebeuren als ze zich niet (laten) insmeren.

De zonnepop bestaat al langer, maar wordt nu ook op de Belgische markt geïntroduceerd. De twee popjes, een jongen en een meisje gekleed in zwemkleding, moeten kinderen het belang van zonnebescherming aanleren. Wanneer de popjes worden blootgesteld aan de zon zonder eerst te worden ingesmeerd met zonnecrème, dan worden ze knalrood.

De popjes kunnen tot honderd keer worden ingesmeerd, maar moeten wel na elke insmeerbeurt worden afgespoeld om de werking te garanderen. Ze worden verkocht in een doos met een van de zonneproducten voor kinderen van Nivea. De prijs start bij 20,99 euro, afhankelijk van het product.

Bron: De Standaard, 17 mei
Eigen mening: Ik vind het heel positief dat hier aandacht aan wordt besteed. Ik geloof dat veel mensen de gevaren van de zon onderschatten. De schade die je hiervan oploopt zie je jammer genoeg pas veel later. De gevolgen van één keer verbrand zijn, kunnen namelijk veel groter zijn. Ik denk hierbij aan huidkanker.

Het lijkt mij dus ook belangrijk om de mensen hier vroeg op te wijzen zodat dit een gewoonte wordt. De aanpak met de popjes vind ik vast en zeker goed doordat dit de kinderen aanspreekt en het een visueel aspect heeft. We hebben maar één huid dus laten we er zorg voor dragen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2017, 20:52
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 53
Net zoals Kato, vind ik dat men niet vroeg genoeg kan beginnen met kinderen er attent op te maken dat de zon gevaarlijk is. Als kinderen de gevolgen kunnen zien, dan gaan ze er zelf ook meer rekening mee houden. Het is natuurlijk ook vanzelfsprekend dat men hier best zo vroeg mogelijk mee begint.
Deze actie vind ik daarom ook uitstekend. Men vergeet vaak dat huidkankers een van de meest voorkomende kankers is. Ik ben van mening dat dit hoge cijfer te danken is aan het feit dat vele mensen (ouders) de gevolgen van de zon nog niet goed genoeg kennen. Daarom doet Nivea er goed aan om zulke poppen op de markt de brengen voor een degelijke prijs.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2017, 10:19
anouk.g*or anouk.g*or is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: tielen
Posts: 91
Ik vind dit een zeer goed initiatief, Kinderen moeten attent gemaakt worden op de gevaren. Al zouden ouders ook beter geïnformeerd moeten worden want niet iedereen ziet de gevaren van zonnebrand in. Dit is al een hele stap vooruit in de strijd tegen huidkanker. Als we ook de ouders er nog toe aanzetten om er op te letten hun kinderen en zichzelf goed en tijdig in te smeren dan is dit zeker een geslaagde missie.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st May 2017, 20:44
célinefrison célinefrison is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Geel
Posts: 55
Ik heb via sociale media al enkele foto's gezien van kinderen die het popje insmeren met de zonnecrème. Ik was meteen enthousiast! Ik vind het echt goed dat Nivea dit in België op de markt heeft gebracht. De gevolgen van het verbranden van de huid zijn niet te onderschatten. Kinderen moeten leren dat het echt belangrijk is dat je jezelf insmeert. Het zou zelfs een gewoonte moeten zijn. Daarnaast is het ook belangrijk dat kinderen leren dat je je ook zou moeten insmeren als de zon amper schijnt. Er is nog steeds een misvatting over: de meeste mensen smeren zich enkel in als de zon hard schijnt. Men denkt volgens mij snel dat het niet zo erg is. Dit is niet goed: ook lichte zonnestralen zijn schadelijk voor onze huid. De popjes zijn een goede manier om dit te tonen aan kinderen. De kinderen zien snel het effect van de zon op de huid en beseffen dat ze zichzelf ook moeten beschermen tegen de zon. Dit wordt duidelijk gemaakt op hun niveau en op een speelse manier. Zo zullen ze het ook beter onthouden en dit hopelijk voor de rest van hun leven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.