actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th December 2012, 12:15
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Marc Dutroux op 4 februari voor strafuitvoeringsrechtbank voor enkelband

Marc Dutroux op 4 februari voor strafuitvoeringsrechtbank voor enkelband


BRUSSEL - De Brusselse strafuitvoeringsrechtbank bestudeert op maandag 4 februari de vraag van Marc Dutroux om vrijgelaten te worden onder elektronisch toezicht, meldt Sudpresse donderdag.
Dutroux zal zijn aanvraag voor een enkelband zelf moeten gaan aanvragen voor de rechtbank. Ook de families van de slachtoffers zullen opgeroepen worden.

Zowel het parket als de gevangenisdirectie van Nijvel, waar Dutroux opgesloten zit, hebben een negatief advies uitgebracht. De rechtbank is niet verplicht om dat advies te volgen.

Marc Dutroux werd in juni 2004 veroordeeld tot levenslange opsluiting en terbeschikkingstelling aan de overheid voor 10 jaar voor moord, medeplichtigheid bij ontvoeringen en de ontvoering en verkrachting met foltering van kinderen.

In april had Dutroux al een aanvraag tot penitentiair verlof ingediend, maar kreeg dat toen niet. In september deed hij dan een aanvraag voor een enkelband, maar ook die werd geweigerd.

De ex-vrouw van Dutroux, Michelle Martin, is dit jaar wel voorwaardelijk mogen vrijkomen. Zij was tot 30 jaar cel veroordeeld in 2004, maar verblijft sinds augustus in een klooster in Malonne.

Datum: Donderdag 27 december 2012
Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/artikel/det...121227_00415128
Mening: Alsjeblieft zeg! Dat zulk monster nog maar durft te denken aan een enkelband. Zijn misdaden zijn niet goed te praten, die enkelband is zelfs al te veel voor dit gedrocht. Ik kan het gewoon niet begrijpen waarom zulke mensen niet zwaarder gestraft worden of nog maar de kans krijgen om een strafvermindering te verkrijgen. Na al die controverse dat hij veroorzaakt heeft in België, na het hele land op stelten te zetten, maar toch wilt hij die enkelband. Volgens mij is het weer een truc om het land op zijn kop te zetten , net zoals de verplaatsing van Michelle Martin naar het klooster.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th December 2012, 13:55
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Ik snap Seppe wanneer hij zegt dat deze man het niet waard is om ooit maar kans te maken op vervroegde vrijlating. Helaas is dit de andere kant van de medaille als je iedereen gelijk stelt aan de wet. Misschien moet men de wetten eens herbekijken maar dan is de vraag weer: waar ga je de lijn trekken? In dit geval is die lijn heel duidelijk maar er zullen gevallen zijn waarbij die lijn minder duidelijk is.
Om af te sluiten wil ik nog even zeggen dat ik vind dat het verhaal van deze man nogal breed wordt uitgesmeerd in de media. Het is heel erg wat er gebeurd is maar moet er daarom elke keer zo'n heisa zijn als deze man om vervroegde vrijlating vraagt?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th December 2012, 15:21
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Ik geef Anne helemaal gelijk! Ik ben al die heisa rond Dutroux ook beu. Het is te begrijpen dat hij een voorwaardelijke vrijlating aanvraagt maar het moet ondertussen ook al wel duidelijk zijn dat hij nooit vrijwaardelijk zal worden vrijgelaten. Oke, ons gerecht maakt veel fouten waardoor criminelen op straat komen te lopen maar met Dutroux zou dit normaal niet kunnen. Het zou makkelijk zijn moest de wet inderdaad worden aangepast maar een lijn trekken is, net zoals Anne zei, niet altijd even gemakkelijk. Wel denk ik dat het belangrijk is dat de mensen zich niet te druk maken over zulke berichten.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th December 2012, 16:13
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik hoop dat het gewoon zielige pogingen blijven die Dutroux uitvoert. Ik denk niet dat iemand een vrijlating verwacht, laat staan dat iemand hoopt dat hij ooit nog vrijkomt. Deze man heeft zijn kans gekregen in het leven en heeft gruwelijke daden uitgevoerd. Deze daden zijn echter immens groot en zijn niet meer goed te maken. Hij kan geen tweede kans verdienen, dat risico kunnen we gewoon niet nemen. Jammer genoeg heb ik wel bang dat hij ooit nog vrijkomt, misschien nu nog niet, maar wel binnen een paar jaar. Zijn vrouw zat voor 30jaar in de gevangenis, en heeft er maar 8jaar gezeten? Ik vind het altijd belachelijk en triestig dat die uitspraken veranderen wegens goed gedrag en dergelijke zaken.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 8th January 2013, 11:07
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Pas op, hier in België zou ik er niet van verschieten dat ze zo'n gek nog vrij laten! Aangezien 'we' Michelle Martin ook al vrij hebben gelaten (en haar daden minstens even erg waren als die van haar man, ze heeft namelijk kinderen gewoon laten verhongeren terwijl ze de kans had deze vrij te laten?!) zou ik er niet van verschieten. Of misschien gebeurt er weer een 'procedurefout' waardoor hij gewoon de gevangenis 'uit kan huppelen'. Ik zeg het maar, hier in België leven we in een 'omgekeerde wereld'. Hier is zelfs het onmogelijke mogelijk!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 25th January 2013, 17:50
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Ik ga akkoord met Anne en hoop daarbij natuurlijk dat deze man nooit de buitenkant van een gevangenis ziet. Hij zou inderdaad niet zoveel media-aandacht mogen krijgen vind ik persoonlijk. Hij zit in de cel en blijft daar waarschijnlijk ook, waarom moet de media dan nog een verhaal maken van alles wat hij doet? Zeker voor de nabestaanden van de slachtoffers is het erg, elke keer die naam terug in het nieuws zien... Laat het gewoon rusten en laat hem gewoon verroesten (in de cel) denk ik dan.
Dit is net hetzelfde als toen hij zei dat hij Michelle nog steeds graag zag. Geef hem gewoon niet de aandacht die hij wil, hij verdient het niet.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.