actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2013, 18:22
Geert.S*aepen Geert.S*aepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 25
Kunnen scholen helpen antisemitisme aan te pakken?

Kunnen scholen helpen antisemitisme aan te pakken?

77% van de joden die in België wonen vindt het antisemitisme hier een groot probleem. 88% vindt dat het antisemitisme de voorbije vijf jaar is toegenomen, 58% spreekt zelfs van een sterke toename. En 40% overwoog de laatste vijf jaar zelfs om te verhuizen.
Dat bleek vorige week uit een groot onderzoek van het Europees Bureau voor grondrechten, naar aanleiding van de herdenking van de Kristallnacht op 9 november 1938 in Nazi-Duitsland. Toen werden duizenden synagogen en winkels in brand gestoken en honderden joden vermoord.

bron: http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...-te-pakken.aspx

eigen mening: Ik vind het antisemitisme in eigen land ook een probleem. Ik ben vaak genoeg geconfronteerd geweest met dergelijke problemen. Mensen maken soms belachelijke opmerkingen, die door mensen met een Joodse achtergrond geïnterpreteerd worden als niet fijn. Maar ook doelgerichte, problematische discussies omtrent Jodenhaat is niet tolereerbaar. Ik vind dat scholen (zeker in het Antwerpse) er goed aan zouden doen om voorlichting te geven. Er moet om gepraat kunnen worden, zodat deze problematiek een plaats kan krijgen in de maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.