actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2014, 15:47
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
"Adoptieverlof is te kort"

"Adoptieverlof is te kort"

Enkele moeders van adoptiekinderen hebben een open brief geschreven aan de regering. Daarin doen ze een oproep om het adoptieverlof gelijk te stellen met het zwangerschapsverlof, dat vijftien weken duurt. Het adoptieverlof is maximaal zes weken, veel te weinig volgens adoptieouders.
(Bekijk ook de video voor extra info:
http://www.demorgen.be/binnenland/-...-kort-a2109037/ )

Bron: De Morgen, 02/11/2014
http://www.demorgen.be/binnenland/-...-kort-a2109037/

Mening: Ik vind het zeer terecht dat moeders van adoptiekinderen een brief hebben geschreven aan de regering. Adoptieverlof zou op z'n minst gelijk gesteld moeten worden met het zwangerschapsverlof van 15 weken. Kinderen die geadopteerd worden begrijpen niet dat de adoptieouders hun nieuwe ouders zijn. Om hieraan te wennen hebben ze tijd nodig, veel tijd. Ik denk dat baby's het minder moeilijk hebben met dergelijke aanpassingen dan kinderen die zoiets al kunnen begrijpen. Jammer genoeg kan je dat fenomeen niet terugvinden in de vakantiedagen die worden toegekend aan de adoptieouders, het is namelijk zo dat als adoptieouders een iets ouder kind adopteren ze minder vakantiedagen krijgen. Ik vind dat dit andersom zou moeten zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.