actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2012, 20:54
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Gepest schoolmeisje (14) overleeft val van zevende verdieping

Een schoolmeisje van veertien jaar is van de zevende verdieping gesprongen van het appartement waarin ze woont in Vénisseux, een voorstad van Lyon. Ze deed dit omwille van problemen op school. Het meisje overleefde de sprong en verkeert niet meer in levensgevaar.
Het meisje uit het derde middelbaar sprong maandagvoormiddag uit het raam omdat ze de pesterijen van haar klasgenoten niet meer kon verdragen. Volgens getuigen, onder wie de vader en de oom van het meisje, kwam het slachtoffer neer op haar voeten en haar achterwerk en brak een geparkeerde wagen haar val. Ze werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, maar verkeert niet meer in levensgevaar.

Gelyncht
De oom verklaarde dat het meisje haar familie had toevertrouwd dat ze sinds het begin van het schooljaar problemen had met vier meisjes op school. De meisjes vonden dat het slachtoffer terug in hun groepje moest komen en anders gelyncht zou worden.

Ondersteund
Het rectoraat van Lyon meldde dat het op de hoogte was van de problemen en dat het meisje werd ondersteund door een schoolbegeleider en door een sociaal assistent. Die zouden echter nooit gemerkt hebben dat het meisje mishandeld zou worden. Bovendien hadden haar ouders een overplaatsing gevraagd naar een andere school, die was goedgekeurd. Het gerecht heeft nog niet gereageerd op de wanhoopsdaad. "We kunnen pas conclusies trekken wanneer we het meisje kunnen ondervragen", aldus een gerechtelijke bron.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...erdieping.dhtml
--------------------------------------------------------------------------

Vreselijk is dit! Het wordt toch echt eens tijd dat er meer serieuze maatregelen voor pesten genomen moeten worden. Ik heb dit artikel ook expres bij gezondheid gepost omdat pesten een enorme invloed heeft op de algemene psychische gezondheid en ik kan het weten. Veel te vaak hoor je dat iemand zelfmoord heeft gepleegd omdat hij of zij gepest werd.

Als ik - hopelijk binnen twee jaar - mijn diploma haal als leerkracht en ook echt in een klas sta, hoop ik toch dat ik voor mijn leerlingen een verschil kan maken. Twee jaar geleden heeft namelijk een jongen van 14 die bij ons op de bus zat ook zelfmoord gepleegd omdat hij gepest werd. Dit kon voorkomen worden en later zal ik ook alles doen om het te voorkomen bij andere jongeren.

Als laatste wil ik iedereen - zeker de leerkrachten-in-wording - oproepen om niet blind te worden voor pesten, maar er iets aan te doen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2012, 22:17
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Dit is al de zoveelste poging tot zelfmoord van een jongere die gepest wordt.
Dit meisje heeft de val overleefd maar, voor vele jongeren komt alle hulp te laat. Vele pesters zien pas na zo'n zelfmoordactie wat ze gedaan hebben. Spijt komt altijd te laat! Als men het steeds zo ver moet drijven vooraleer men weet dat pesten verkeerd is, is het al ver gekomen.
Dit doet me zelfs een beetje denken aan de film Ben X. Ben is een autistische jongen die gepest wordt. Hij heeft er genoeg van en besluit om de pesters een lesje te leren. Hij organiseert een begrafenis en aan het einde spreekt hij de mensen in de kerk toe. Om hen te laten zien tot wat ze hem dreven. Ben leefde dus nog. De begrafenis was nep maar, dit was de enige manier om de pesters tot nader inzien te doen komen. In het echte leven gaat dit natuurlijk niet en daarom stappen vele jongeren gewoon uit het leven omdat ze geen andere uitweg vinden. Dit meisje leeft nog maar, zullen de pesters nu eindelijk ophouden of zal ze weer elke dag moeten 'overleven' ?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th October 2012, 18:05
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Meisje (15) vertelt in video over pesterijen en pleegt toch zelfmoord

Meisje (15) vertelt in video over pesterijen en pleegt toch zelfmoord

In Canada is geschokt gereageerd op de dood van de 15-jarige Amanda Todd. Het meisje plaatste vorige maand een video op Facebook waarin ze vertelde dat ze vreselijk gepest werd. Afgelopen woensdag pleegde ze alsnog zelfmoord. Zo schrijft de Canadese krant Globe and Mail.

Op de hartverscheurende beelden houdt het meisje telkens een blaadje met tekst voor haar gezicht, aan de hand waarvan ze vertelt hoe de pesterijen zijn begonnen en hoe het haar leven langzamerhand kapot maakte. Ze zegt onder meer dat ze een poging tot zelfmoord ondernam, maar dat de pesterijen daarna alleen maar toenamen. Haar belagers zouden er zelfs op hebben aangedrongen het dan nog maar eens te proberen.

Woensdag werd de 15-jarige Todd dood aangetroffen in haar huis in Port Coquitlam in de provincie British Columbia. Haar dood bracht een storm aan reacties teweeg. Ook de premier van British Columbia liet zich niet onbetuigd. In een videoboodschap zei Christy Clark: "Niemand verdient het om gepest te worden, niemand vraagt erom. Pesten moet worden gestopt."

Een woordvoerster van de school zei dat ze op de hoogte waren van de video. "Normaal gesproken wordt dan contact opgenomen met de student en haar familie om te kijken hoe we haar kunnen ondersteunen", aldus Cheryl Quinton. Ze wilde niet vertellen of dat hier ook was gebeurd.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...zelfmoord.dhtml

Mening : Hier gaan we weer .....
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.