actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2012, 11:04
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Verenigde Staten leten preventieve pil tegen hiv toe

Verenigde Staten laten preventieve pil tegen hiv toe

Bewerkt door: Steven Alen
11/05/12 - 03u59 Bron: afp © ap.
In de Verenigde Staten heeft een panel van gezondheidsexperts groen licht gegeven voor een pil die kan beschermen tegen hiv. Tot dusver waren er alleen medicijnen die de ontwikkeling van het virus tot aids afremden.

De FDA, de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit, neemt de uiteindelijke beslissing, maar volgt gewoonlijk het advies van het panel. Tegenstanders vrezen dat de pil ertoe kan leiden dat meer mensen onbeschermde seks hebben.

In een onderzoek onder 2.499 mannen die seksueel actief waren met andere mannen bleek dat zij die het middel iedere dag namen 73 procent minder kans hadden geïnfecteerd te raken met hiv.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gez...n-hiv-toe.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het boeiend te lezen dat de wetenschap al zo ver staat, dat er zelfs een preventieve pil tegen hiv ontwikkeld is die bijna op de markt kan komen.
Ik begrijp ook de tegenstanders die vrezen dat er nu meer en meer mensen onbeschermde seks zullen hebben. Hier moet ook rekening mee gehouden worden. Toch vind ik het goed dat dit product ontwikkeld is. Ik beschouw dit als een belangrijke stap die hopelijk tot een mogelijke oplossing leidt tegen het hiv -en aidsprobleem.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2012, 20:25
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Dit zeker een grote stap van de wetenschap. Van het HIV-virus heb je op zich niet veel last, maar het muteert vroeg of laat in het lethale AIDS. Deze fatale ziekte is overduidelijk van deze tijd en de onderzoeken naar een geneesmiddel zijn nodig. Nu bestaat er een pil om in elk geval te beschermen tegen de voorloper van deze ziekte. Dat feit kan ik dat alleen maar toejuichen. De volgende stap is een geneesmiddel zoeken voor de ziekte AIDS zelf.
De mensen die negatief staan tegenover deze pil, zeggen dat ze bang zijn dat mensen meer onbeschermd gaan vrijen. Persoonlijk denk ik dat dat niet het geval gaat zijn, of toch zeker niet in sterke mate. Er zijn tenslotte nog heel wat geslachtsziektes waarbij je dezelfde bescherming voor nodig hebt als voor HIV, om besmetting te voorkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.