actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2012, 01:16
Francesco Francesco is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Mortsel
Posts: 96
Onderzoekers komen met 'anti-dronkenschapspil'

Amerikaanse artsen zijn een medicijn aan het testen dat dronkenschap bij mensen kan stoppen of afremmen. De pil zou de lol bij zware drinkers weg moeten nemen, omdat het effect van alcohol op de hersenen wordt verminderd.

Rijtesten met een autosimulator hebben aangetoond dat automobilisten die de pil hadden ingenomen voordat zij gingen drinken, sneller afremden en minder snel op de verkeerde baan terechtkwamen.

Wetenschappers van de Amerikaanse universiteit Yale ontdekten dat de stof iomazenil de effecten kan blokkeren die alcohol veroorzaakt in het centrale zenuwstelsel.

Doorbraak

Volgens onderzoeker Deepak D'Souza gaat het mogelijk om een doorbraak in de behandeling van alcoholvergiftiging en alcoholisme.

Tegelijkertijd erkent het onderzoek ook het gevaar van een mogelijke 'soberheidspil'. 'We willen natuurlijk geen medicijnen ontwikkelen waarmee mensen gewoonweg meer kunnen drinken,' aldus D'Souza.

Geen lol meer

Uit eerdere onderzoeken kwam al naar voren dat met de stof naloxone alcohol beter kan worden verwerkt door het lichaam. Bijkomend effect is wel dat de prettige bijwerkingen van alcohol ook worden afgeremd.

Britse onderzoekers proberen een medicijn te ontwikkelen dat het genot van alcohol behoudt, maar alle negatieve effecten tegengaat.


Door Servaas van der Laan

Bron: Elsevier, http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/W...enschapspil.htm

--

Onkruid trek je uit bij de wortel.
Pak een probleem aan bij de oorzaak.

Door de gevolgen te verminderen, verhelp je de zaak niet uitermate.
Door de oorzaak weg te halen, verhelp je de zaak werkelijk.

Men drinkt alcohol vaak omdat men weg wilt van deze wereld.
Men wilt weg van deze wereld omdat men het Geluk hier niet treft.
Alcohol biedt evenmin een weg naar het echte geluk; integendeel, het bedriegt je!

Men kome terug van de afgrond en zoeke voort naar de ware Weg.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2012, 15:21
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Toen ik dit las in de krant dacht ik echt; man waar houden ze zich toch mee bezig? Ik vind het persoonlijk nutteloos dat ze een pil als deze uitvinden.
In het artikel zegt men dat de pil niet bedoeld is om nog meer alcohol te drinken, maar volgens mij gaan veel mensen ze hiervoor wel gebruiken.
Net zoals Francesco vind ik dat men problemen rond alcohol anders moet aanpakken, want op deze manier komen mensen die hiermee problemen hebben volgens mij alleen maar verder in de problemen. Ze kunnen meer drinken en ze gaan dit ook doen en zo komt er maar geen einde aan hun verslaving.
Deze pil zal het probleem niet verhelpen, volgens mij zal ze het alleen maar erger maken...

Laatst aangepast door Charlotte Cooreman : 15th May 2012 om 15:29.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2012, 23:38
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Het idee dat achter deze pil zit is zo slecht nog niet. Men wil ervoor zorgen dat het effect van alcohol vermindert, zodat mensen die verslaafd zijn aan alcohol of dit beschouwen als hun toevluchtsoord dit in de toekomst niet meer zouden doen. Van het verwachte/gewenste effect zou dan immers geen sprake meer zijn. Toch denk ik dat er andere manieren zijn om mensen te doen inzien dat alcohol geen oplossing biedt voor hun problemen. Het kan een tijdelijke 'verdoving' zijn en het kan de omstandigheden - tijdelijk - verzachten, maar nadat het uitgewerkt is, komt men terug in de harde realiteit en loopt men vaak nog harder met zijn hoofd tegen de muur. Ik begrijp de bedoeling van de pil en wat men ermee wil bereiken, maar ik denk niet dat men meteen naar deze chemische/mediche behandeling moet reiken als men van zijn verslaving af wil geraken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.