actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2013, 16:01
L*rs.Baeyens L*rs.Baeyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wechelderzande
Posts: 27
Van Besien hakt in op Vlaamse regering

Groen-voorzitter Wouter Van Besien haalt in een interview Het Laatste Nieuws fel uit naar de Vlaamse regering. Volgens Van Besien is de regering Peeters 'de regering van de algehele stilstand.’

Wouter Van Besien neemt het bij de verkiezingen van mei volgend jaar als Antwerps lijsttrekker voor het Vlaams Parlement op tegen Kris Peeters. Peeters trekt de CD&V-lijst voor het Vlaams Parlement in die provincie.

In een gesprek met Het Laatste Nieuws toont Van Besien zich harder voor de Vlaamse regering dan voor de federale regering, waar Groen ook in de oppositie zit. “Ik ben het oneens met het beleid van de regering-Di Rupo, maar die doét tenminste nog iets. De regering-Peeters doet helemaal niets, behalve wat vers asfalt gieten in de ijdele hoop dat er weer iets zal bewegen”, aldus de politicus in Het Laatste Nieuws.

‘Dagen van Peeters zijn goed gevuld’

Van Besien omschrijft de Vlaamse regering als de regering van de algehele stilstand. ‘Oosterweel. Onderwijs. De wachtlijsten, de files: je ziet ze groeien waar je bijstaat. Kris Peeters is de keizer van Vlaanderen, maar de keizer heeft geen kleren aan,’ aldus Van Besien

Volgens de Groen-voorzitter houdt Peeters de schijn hoog door ‘hyperactief te zijn van Zwevezele tot Zuid-Afrika’. ‘Ik twijfel er niet aan dat hij zijn dagen mooi gevuld krijgt, maar de vraag luidt of de Vlaming daar ook maar enigszins beter van geworden is,’ besluit Van Besien.

Van Besien richt zijn pijlen ook op de regering-Di Rupo die ‘op elk vlak de kleine garnalen pakt en de grote vissen ongemoeid laat.’ Volgens Van Besien staat die laksheid in schril contrast met de verbetenheid waarmee GAS-boetes worden uitgedeeld.

‘SP.A kan niet trots zijn’

Over de rol van de SP.A in beide regeringen is Van Besien kort. ‘Als ik zie wat de SP.A in de federale en in de Vlaamse regering zoal heeft moeten slikken en wat ze zelf maar heeft klaargemaakt, dan denk ik dat je als linkse partij bezwaarlijk trots kan zijn,’ klinkt het in Het Laatste Nieuws.

Van Besien leeft in elk geval boordevol vertrouwen naar de verkiezingen van volgend jaar toe. ‘Het ziet ernaar uit dat Groen tot de winnaars zal behoren. En de winnaars moeten mee aan boord van de regering’.

De toekomst van zijn partij oogt rooskleurig, want volgens Van Besien slaagt de partij er steeds beter in om zijn kiezers te behouden en zal het kiespotentieel van de partij nog toenemen. ‘De nieuwe generatie beseft heel scherp wat er met onze samenleving en met de wereld aan het gebeuren is. Die gelooft niet meer in business as usual’, besluit Van Besien.

eigen mening: Volgens mij heeft hij gelijk. In de Belgische politiek werkt er niet veel zoals het hoort. Ik heb de indruk dat ze dikwijls hoog van de toren blazen zonder met oplossingen te komen.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131214_00887404
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2013, 22:59
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Toch grappig hoe de politici van tegenwoordig zich door bochten moet wringen. Hij moet proberen kritiek te uiten op de Vlaamse Regering, zonder kritiek te uiten op de bijna mede groene gezetelde federale regering.
Pas op, ik denk dat naarmate de verkiezingen vorderen, dit gedrag zich bij alle kandidaten en partijen zal voorkomen.

Ik hoop dat hij hierbij wel geen schenen van andere partijen heeft geraakt!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.