actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2012, 00:18
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Verkeerslichten manueel op rood

Artikel:
De Vlaamse overheid laat onderzoeken of de agenten van de politiezone Westkust de verkeerslichten manueel op rood kunnen zetten. Ze willen dat doen om geseinde wagens nog sneller te kunnen onderscheppen dan nu. In Engeland hebben ze goede ervaringen met dat systeem.

Meer uitleg in videofragment: http://www.standaard.be/artikel/det...120513_00160863


Bron:
De Standaard 14/05/2012
http://www.standaard.be/artikel/det...120513_00160863


Eigen mening:
Ik vind dit een uitstekend middel om misdadigers te grazen te nemen. Ik ben ervan overtuigd dat dit project zal werken. Wel gaat dit voor veel ergernis zorgen bij de andere bestuurders. Overdag de lichten op rood zetten, zorgt ervoor dat een hele reeks auto's voor het rood zal staan. Dit zal voor ontzettend veel file's zorgen (en er zijn nu al dagelijks zoveel km's file). Deze bestuurders kunnen ook gevaar lopen bij het arresteren van deze misdadigers. Ik denk dat kwestie verkeersveiligheid er nog aan het project gesleuteld moet worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2012, 08:58
Gianni.Claes Gianni.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 60
Het lijkt wel een goed idee, maar ik heb hier ook wel een vraag bij ivm files.
In het filmpje kon ik zien dat een soort scanner(?) de geseinde auto herkent, de volgende lichten op rood zet en dan zou de politie eraan moeten komen. Maar hoelang duurt het voor de politie ter plekke kan komen om de auto in beslag te nemen en de lichten terug op groen te zetten? En hoe gaat de rest van de mensen denken over het feit dat ze misschien 15 minuten of langer voor een dom rood licht gaan staan? Ik weet alleszins dat ik geďrriteerd zou raken, maar anderzijds is het voor de eigenaar van de auto heel goed dat zijn wagen sneller terecht is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th May 2012, 15:20
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Ik heb mijn bedenkingen bij deze uitvinding. Heel wat mensen gaan zich zeker ergeren aan deze rode lichten, zoals Matthias en Gianni al gezegd hebben. Het zal waarschijnlijk ook even duren vooraleer er een politiewagen aan het rode licht is aangekomen. Wanneer de politiewagen aangekomen is, dan zal het nog even duren vooraleer de andere mensen terug kunnen doorrijden. In het filmpje wordt gezegd dat ze een oplossing voor dit probleem gaan zoeken, maar wat weten ze nog niet.
Eerst zal er onderzocht worden of het plan technisch haalbaar is en nadien wordt er een proefperiode ingelast om de lichten te testen, hopelijk zal het resultaat positief zijn en zullen de files niet te lang worden. Het grote voordeel aan deze nieuwe uitvinding is dat de eigenaar zijn auto terug krijgt. De lichten worden al gebruikt in Engeland, dus als het daar lukt dan zal het hier ook wel lukken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th May 2012, 22:38
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Ik begrijp dat velen de files die dit met zich meebrengt als een probleem zien. Toch denk ik dat dit iets is dat we er bij zullen moeten nemen. Ik rijd ondertussen zelf al meer dan een jaar elke dag met de auto en ik heb nog nooit een achtervolging door een politiewagen gezien. Als deze regel al ingevoerd zou zijn, had ik hier dus waarschijnlijk nog niets van gemerkt. Ik ben bereid om bijvoorbeeld een keer per jaar 10 minuten te wachten voor een rood licht als hierdoor meer misdadigers gevat kunnen worden.
Natuurlijk moet dit eerst getest worden. Indien de resultaten positief blijken, heb ik hier geen problemen mee.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th May 2012, 23:31
Gianni.Claes Gianni.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 60
Citaat:
Orgineel gepost door Annelies.Stokbroekx
Ik rijd ondertussen zelf al meer dan een jaar elke dag met de auto en ik heb nog nooit een achtervolging door een politiewagen gezien. Als deze regel al ingevoerd zou zijn, had ik hier dus waarschijnlijk nog niets van gemerkt. Ik ben bereid om bijvoorbeeld een keer per jaar 10 minuten te wachten voor een rood licht als hierdoor meer misdadigers gevat kunnen worden.
Natuurlijk moet dit eerst getest worden. Indien de resultaten positief blijken, heb ik hier geen problemen mee.

Kijk, deze misinterpretatie maakte ik dus ook eerst. Het gaat volgens mij niet echt om politieachtervolgingen te vergemakkelijken, maar vooral om auto's die gestolen zijn te traceren. Op deze manier weet de chauffeur niet (tenzij hij de 'scanner' heeft herkend) dat de politie eraan komt, staat gewoon even te wachten voor een rood licht en wordt dan verrast door de politie die hem inrekent.
Als het toch bij politieachtervolgingen zou worden ingezet, denk ik niet dat het veel nut zou hebben. Ze zouden waarschijnlijk gewoon door het rood rijden. (het zou nogal vreemd zijn als de achtervolgde voor een rood licht zou stoppen en zou zeggen tegen de politie: "Wacht even, mannen. Het licht is rood.")
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.