actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2014, 15:57
hendrik.v*ndyck hendrik.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Grobbendonk
Posts: 46
Marrokanen-uitspraak Wilders : 'Ik neem geen woord terug'

Marokkanen-uitspraak Wilders: 'Ik neem geen woord terug'

Geert Wilders, leider van de populistische Nederlandse Partij voor de Vrijheid (PVV), neemt niets terug van zijn 'minder Marokkanen'-uitlatingen eerder dit jaar.

"Ik neem geen woord terug van wat ik gezegd heb. Ik heb namelijk niets verkeerd gezegd", aldus Wilders in een verklaring die hij heeft afgelegd in zijn verhoor door de Rijksrecherche.

Het verhoor vond plaats in opdracht van het Openbaar Ministerie. Dat maakte in oktober bekend dat het Wilders vanwege diens 'minder Marokkanen'-uitlatingen op 19 maart verdenkt van "belediging van een groep mensen op grond van ras en aanzetten tot discriminatie en haat". Het OM zei er toen bij dat vervolging in de rede ligt.

Dood en verderf

Wilders hoopt dat dat niet gebeurt, zegt hij maandag tegen het ANP. In zijn verklaring stelt hij dat hij zich verzet tegen de "gewelddadige totalitaire ideologie - de islam - die dood en verderf zaait". Hij zegt dat het als gekozen politicus zijn taak en zijn plicht is om de gevaren van onder meer de "massa-immigratie en de voortschrijdende islamisering" te benoemen.

Wilders herhaalt dat hij inderdaad minder Marokkanen wil in Nederland, maar dat is volgens hem iets anders dan dat hij "alle Marokkanen Nederland uit zou willen hebben of iets zou hebben tegen alle Marokkanen".

Hij kondigt in zijn verklaring aan dat hij zich nooit door iemand de mond zal laten snoeren. "Tegen geen enkele prijs en door niemand, wat de gevolgen ook mogen zijn."

08/12/2014 om 13:53 - Bijgewerkt om 13:56

Bron: http://www.knack.be/nieuws/wereld/m...mal-516857.html

Eigen mening: De vrijheid van meningsuiting moet worden gerespecteerd zolang men geen beledigingen maakt op basis van ras, geslacht en geaardheid. Dat je een bepaalde bevolkingsgroep (Marrokanen) begint te discrimineren vind ik niet kunnen. Wel vind ik dat je kritiek mag uiten op religies die fundamentalistische ideeën proberen te realiseren en die de humanitaire waarden doorbreken op basis van hun geloof. Je mag echter niet een bevolkingsgroep over één kam beginnen te scheren want dan ben je gewoon een racist.

Laatst aangepast door hendrik.v*ndyck : 8th December 2014 om 16:08.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.