actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2014, 14:53
Hanne V*n Dooren Hanne V*n Dooren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 65
Speurders zaak-Béatrice onderzoeken tientallen tips

Speurders zaak-Béatrice onderzoeken tientallen tips

In de zaak van de moord op de 14-jarige Béatrice Berlaimont zijn tientallen tips binnengekomen bij de politie. ‘Twintig speurders onderzoeken tientallen en misschien wel honderden verklaringen in detail’, schrijft l’Avenir.

Volgens de krant zouden heel wat tips binnengestroomd zijn via Child Focus. Een aantal getuigen zouden Béatrice na haar verdwijning hebben opgemerkt. Er zouden ook ‘bizarre’ aanwijzingen zijn doorgespeeld, maar de speurders benadrukken dat ze alle tips grondig willen onderzoeken.

Het tienermeisje was sinds 21 november vermist. Haar lichaam werd begin vorige week teruggevonden in een bos nabij haar woning. De polsen van Béatrice waren vastgebonden en er hing een touw rond haar hals.

Zaterdagochtend woonden meer dan duizend mensen haar begrafenis bij in de Saint-Martinkerk in Aarlen. Veel inwoners van Aarlen kwamen hun steun betuigen aan de familie van het jonge gezin. De burgemeester van Aarlen, Vincent Magnus, was aanwezig, net zoals vertegenwoordigers van de brandweer en verschillende leerlingen van de school van het meisje.

In het overlijdensbericht van de 14-jarige adolescente, koos haar moeder voor de volgende woorden: ‘Envole-toi mon papillon, qu’au ciel tu puisses trouver la paix, qu’ici-bas tu n’avais pas.’ Vrij vertaald, ‘vlieg uit mijn vlinder, in de hemel kan je de rust vinden, die je hier beneden niet had’. Het bericht is ondertekend door de moeder, vader, stiefvader, stiefmoeder, grootouders, tante, nicht, kleine zus en stiefbroers en -zussen.

Bron: De Standaard 8/12/2014

Commentaar: Ik vind het niet meer dan normaal dat de speurders alle aanwijzingen onderzoeken. Het gaat hier over een meisje dat op 14-jarige leeftijd vermoord is, dus we mogen hier niet licht over gaan. Ookal krijgen ze bizarre aanwijzingen binnen, men kan nooit weten of ze kloppen als men ze niet onderzoekt. We moeten er alles aan doen om de dader te vinden, zodat hij geen andere slachtoffers meer kan maken!

Laatst aangepast door Hanne V*n Dooren : 8th December 2014 om 14:59. Reden: Toevoegen commentaar
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2014, 22:06
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Béatrice

De afgelopen week was een donkere week voor velen onder ons. We verloren Luc de Vos, koningin Fabiola en Béatrice. Persoonlijk vind ik dat de dood van Béatrice te weinig aandacht heeft gekregen in de media. Langs de ene kant begrijp ik dat wel omdat de andere overledenen beroemd waren en voor een groot deel van het land een betekenis hadden. Toch vind ik het overlijden van Béatrice even belangrijk om aandacht aan te schenken. Het jonge meisje haar leven is ontnomen zonder dat ze er zelf iets in de zeggen had, het meisje wou nog leven. Ze was jong, haar leven was net begonnen. Ik hoop dat ze de dader vinden en hem een zware straf geven. Zoiets kan niet door de beugel. Net zoals Hanne vind ik het daarom goed dat de speurders elke tip serieus nemen, hoe gek de tips soms ook zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.