actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2011, 11:35
katelijne.uytterhoeven katelijne.uytterhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 64
Praten is beter dan staken

VBO: 'Praten is beter dan staken'
vrijdag 02 december 2011, 16u59Bron: belgaAuteur: bvb
www.demorgen.be

"Kunnen we niet beter samenwerken aan een oplossing van één van de grootste schandes van deze tijd: vele honderdduizenden werklozen, jeugdwerkloosheid, werkloze vijftigplussers,... en toch bijna honderdduizend vacatures!", vraagt Pieter Timmermans, directeur-generaal van het VBO, zich vrijdag af in een mededeling.

De organisatie pleit voor een actieplan dat het regeringsbeleid kan schragen en versterken en een gemeenschappelijk charter van waaruit een stappenplan kan worden ontwikkeld.
Het VBO wil eerstdaags een initiatief nemen "omdat het hier gaat om een problematiek die iedereen aanbelangt: de werknemers, de werkzoekenden, de ondernemers en de overheid.

Wie constructief en in dialoog mee aan deze kar wil trekken, is welkom", besluit Timmermans.

Reactie

Ik heb dit artikel er opgezet omdat staking toch een belangrijk en veel voorkomend fenomeen is hier in Vlaanderen. Onder bijna alle stakingen lijdt de gewone burger. Niet dat dit zo'n enorme impact heeft, maar toch is best nadelig voor veel mensen. Het beste voorbeeld is natuurlijk het staken van de bussen. Een groot deel van de bevolking is afhankelijk hiervan, dus dan is het toch wel heel erg lastig als dit allemaal niet verloopt zoals het zou moeten. Daarom vind ik deze actie een zeer goed initiatief.
Ik heb ook het gevoel dat mensen te veel hebben, ze zijn bijna nooit tevreden en gaan dus voor het minste staken. Het is alsof ze steeds weer iets nodig hebben om zich tegen te verzetten. Ik vind dit vrij egoïstisch. Zeker als je weet dat het vaak gewoon opgelost zou kunnen worden met een goed gesprek.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2011, 20:10
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heide 48, 2235 Westmeerbeek
Posts: 120
Ik begrijp jullie meningen volkomen, maar toch zou ik nog het volgende kwijt willen:

Het is inderdaad zo dat praten steeds wordt aangeraden. Bij praten moet er geluisterd worden. Dit gebeurt niet altijd van beide kanten. Hiervoor is een staking SOMS de juiste oplossing.
Ik denk dat men tegenwoordig gewoon te vlug gaat staken.
Men moet eerst proberen te praten en beide desbetreffende partijen moeten wat water bij de wijn doen. Gebeurt dit niet, of toch niet van beide partijen dan gaat men staken.
Het probleem is dat het voor de meesten onder ons, het vaak moeilijk is om een toegeving te doen. Dit is slecht voor het eigen imago enz.

Als we allen wat meer door de ogen van de andere partij zouden kijken en er wat meer over nadenken zouden we al veel verder komen!!!

Wie de afgelopen dagen de actualiteit gevolgd heeft, herinnert zich alvast nog de 'WIJ STAKEN NIET' actie van Unizo.

De nationale vakbonden waren niet te spreken over de begrotingsvoorstellen en dreigden met een enorme betoging. Er zijn wel meerdere partijen die het lang niet eens zijn met de voorstellen van de onderhandelaars, maar moeten deze dan allemaal gaan staken? Allen wat water bij de wijn doen is de boodschap die Unizo wil meegeven. Dat vond ik een zeer goed initiatief!

Laatst aangepast door Noël Van Thielen : 3rd December 2011 om 20:43.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.