actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd December 2009, 09:43
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User

Geluid op concerten en muziekfestivals aan banden

Geluid op concerten en muziekfestivals aan banden
• donderdag 03 december 2009

• Auteur: (gse)
BRUSSEL - Er is een draagvlak om een ‘realistische geluidslimiet' op te leggen voor concerten en muziekfestivals.
Na één bijeenkomst van een werkgroep over gehoorschade bij concerten, is er een consensus dat er een vaste regelgeving moet komen.

De werkgroep werd opgericht nadat De Standaard afgelopen zomer het decibelgehalte had gemeten op het muziekfestival Pukkelpop. Daarop ontstond een debat over dreigende gehoorschade.

Vijftig experts met verschillende achtergronden kwamen samen op uitnodiging van de Vlaamse minister van Cultuur, Joke Schauvliege (CD&V).

Er is een draagvlak om een ‘realistische geluidslimiet' in een regelgeving op te nemen. Over de vastlegging daarvan is nog discussie. Medici leggen de grens bij 100 decibel. De muziekwereld zou dat liever hoger zien, omdat hij vreest dat de muziekfans anders afhaken.

Eensgezindheid is er om voor concerten gehoorbeschermers aan te raden. Verschillende types worden getest op hun werking.

De werkgroep zet haar activiteiten volgend jaar voort. Dat zou tegen eind volgend jaar moeten resulteren in een aangepast beleid.

www.destandaard.be
__________________________________________________ _______________

Ik ben wel een beetje geschrokken toen ik dit las. Er bestaat nu geen limiet op de volumeknop? Dan moet die er dringend komen, vind ik.
Ik heb nu soms al last aan mijn oren op een concert. Ook zijn er volgens mij veel mensen die zelf niet beseffen dat ze hun oren naar knoppen kunnen krijgen als ze zo dicht bij de boxen gaan staan e.d. Dus ik vind het zeker een goed idee om een limiet om te leggen.
Met citaat antwoorden
Oud 3rd December 2009, 12:22
Esther Horemans Esther Horemans is offline
Registered User

Ik deel de mening van Laetitia volledig! Wanneer ik van een concert kom, doen mijn oren meestal ook pijn. Ik dacht eigenlijk dat er wel een decibellimiet bestond, maar blijkbaar heb ik me vergist.. Naar mijn mening is het zeker tijd om die limiet in te voeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:20.