|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
76 minderjarige asielzoekers alleen op hotel in Brussel
In Brussel verblijven momenteel maar liefst 76 minderjarige asielzoekers alleen op hotel. Door een gebrek aan begeleiding loopt de situatie uit de hand. Dat schrijft een Corelio-krant.
De 76 minderjarigen zijn verspreid over drie hotels. Eén van de drie (B&B Botanique), dat meer dan de helft van de minderjarigen opvangt, is een probleemgeval. Het gaat vrijwel uitsluitend om jongens, zelden jonger dan 17 jaar. Ze zouden drank en meisjes meenemen naar hun kamer. Sommigen zouden zelfs diefstallen plegen. Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...in-brussel.aspx Mijn mening:Dit is weer eens een bewijs van hoe erg het wel gesteld is met ons asielbeleid. Het loopt zelfs zo uit de hand dat men deze mensen op hotel moeten laten slapen omdat er elders geen plaats meer is. Het ergste vind ik dat deze jongeren dan nog zo ondankbaar zijn. Ze nemen drank en meisjes mee, en stelen er zelfs. Naar mijn mening moeten ze deze jongeren maar terug op straat zetten en andere mensen helpen. Ik herhaal het nog eens: verstreng de asielwetgeving zodat niet iedereen naar hier komt, maar enkel de mensen die het echt nodig hebben en die dankbaar zijn dat ze geholpen worden. |