actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2010, 17:32
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Onthaalmoeder mishandelt baby en riskeert 5 jaar cel

Artikel:
Het openbaar ministerie heeft voor de Leuvense correctionele rechtbank 5 jaar cel gevorderd, "waarvan het grootste deel met uitstel", voor een 24-jarige onthaalmoeder die een jaar geleden in een kinderopvang aan de Tiensesteenweg in Leuven een 4 maanden oude baby zodanig door mekaar schudde dat het kind voor de rest van zijn leven zwaar gehandicapt is. De rechter doet op 21 december uitspraak.

Het kind vertoonde na de mishandeling alle symptomen van het shakenbabysyndroom en de onthaalmoeder legde bekentenissen af. De inmiddels 1,5 jaar oude jongen is thans blind. Hij zal vermoedelijk nooit meer kunnen lopen en wordt gevoed via een infuus. Het kind is voor 80 procent gehandicapt.

Het is al de vierde onthaalmoeder die dit jaar voor de rechtbank wordt gedaagd wegens mishandeling.


Bron:
Het Laatste Nieuws 23/11/2010
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-jaar-cel.dhtml


Eigen mening:
Dit is weer zo'n triest verhaal. Het probleem is gewoon dat deze vrouw niet met baby's overweg kan. En dat is wat ik juist niet begrijp. Waarom wordt deze vrouw onthaalmoeder terwijl ze niet overweg kan met baby's? Ik kan best geloven dat dit een heel lastig beroep is. Maar je begint daar toch niet aan vooraleer je zeker bent dat je ten allertijde met deze baby's overweg kan. Deze vrouw treft dus alle schuld. Ondanks alles vind ik 5 jaar cel niet de juiste strafmaat. Ik denk dat een soort van instelling hiervoor een betere oplossing is. Uiteindelijk zal deze vrouw ook wel met een levenslang trauma zitten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2010, 18:05
Joke Valckx Joke Valckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zandhoven
Posts: 14
Ik geef Matthias gelijk als hij zegt dat een celstraf niet de meest perfecte optie is voor deze vrouw. Wel is het zo dat de straf niet zwaar genoeg kan zijn voor haar. Ze tekent het leven van verschillende mensen.
Het kind dat ze even geschud heeft is voor 80% gehandicapt, het kan niet meer lopen en is blind! Dit is een serieus grote impact op iemands leven. Niet alleen het leven van het kind maar ook dat van de ouders veranderd drastisch.
Ook geef ik Matthias gelijk wanneer hij in vraag stelt waarom de vrouw zich engageert om onthaal moeder te worden. Iedereen zal wel weten dat dit een niet te onderschatten en stresserend beroep is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2010, 19:07
JenteAerts JenteAerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Ik begrijp ook niet waarom deze vrouw in dit beroep is gestapt. Misschien wou ze gewoon van thuis uit werken en had ze er echt niet bij nagedacht hoe stresserend en moeilijk dit beroep wel niet is? Een andere verklaring kan zijn dat de vrouw gewoon psychische problemen heeft. Ik ben het ermee eens dat de straf niet zwaar genoeg is. Ze heeft het leven van een klein kindje volledig verziekt. Het jongetje is voor de rest van zijn leven gehandicapt! Voor de ouders moet dit ook verschrikkelijk zijn. Zij vertrouwden hun perfect gezond kind toe aan deze onthaalmoeder en moeten nu verder met een gehandicapt kindje.
Het artikel zegt dat dit al de vierde onthaalmoeder is die dit jaar voor de rechtbank wordt gedaagd wegens mishandeling. Ik ben van mening dat Kind en Gezin mensen grondiger moeten screenen alvorens hen onthaalmoeder te laten worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.