actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2010, 18:20
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Hoe als Amerikaanse homo toch te trouwen met je geliefde

Hoe als Amerikaanse homo toch te trouwen met je geliefde
20/11/10, 17u35

Via Skype of over Canada
Het homohuwelijk is niet overal ter wereld wettelijk. In de Verenigde Staten is het afhankelijk van staat tot staat, en dus moeten Amerikaanse homo's en lesbiennes creatief zijn als ze elkaar eeuwige trouw willen beloven. Een Skype-huwelijk bijvoorbeeld, of een snelle ceremonie als je vliegtuig boven Canada vliegt.

Thomas Mark Reed en Dante Karl Walkup gebruikten het internet en Skype om te huwen. Zij zaten in de Texaanse stad Dallas en werden gehuwd door vertegenwoordigster Sheila Alexander-Reid van Washington DC, waar homohuwelijk wel legaal is.

Scherm
Alexander-Reid werd op een groot scherm voor het gelukkige koppel geprojecteerd. "Toen we door het gangpad wandelden, kwam zij op het scherm, zoals The Wizard of Oz. Het was zo mooi. We moesten zelfs niet doen alsof, voor ons was ze er echt en hoorde ze er bij."

Geen wettelijke regeling
Zo'n e-marriage is wettelijk nog niet geregeld. Het wordt wel al gebruikt als een persoon fysiek niet aanwezig kan zijn bij de ceremonie, bijvoorbeeld bij een huwelijk met een overzees gestationeerde militair. Toch is het goed mogelijk dat het huwelijk van Reed en Walkup voor de rechtbank wordt gebracht en aldus nog nietig wordt verklaard.

Dat beseft het koppel heel goed, maar toch wilden ze tonen dat er creatieve manieren zijn om de wet te omzeilen. "Het is belangrijk dat we alles doen wat we kunnen bedenken om deze ongelijkheid te omzeilen."

Canadees grondgebied
Een ander koppel zou dan weer 'snel-snel' getrouwd zijn toen hun red eye (nachtvlucht) van San Francisco naar New York kort over Canada vloog. Dat melden twee personen op Twitter.

Tweets
'There was a wedding on my @VirginAmerica flight to New York! The captain flew briefly over Canada so that two gentleman (sic) could marry' twitterde Matt Mullenberg.

Ryan Tomorrow zei het als volgt: 'Why I love the redeye: our plane veered into Canadian airspace so the captain could marry a gay couple in de galley. Nice job @virginamerica'

Fout
De twee maakten wel enkele fouten in hun vaak retweeted tweets. Zo gaat de vlucht van San Francisco naar New York bijna altijd enkele minuten over Canada. De dienstdoende piloot wist niets van het huwelijk en heeft het dus ook niet uitgevoerd, en zeker niet in de cabine.

Geen bevestiging
Een Virginmedewerker deed navraag naar het huwelijk, maar kon het niet officieel bevestigen dat iets dergelijks aan boord heeft plaatsgevonden. "De route van vlucht VX 28 SFO-JFK over Canada is een normaal onderdeel van de route, en zeker geen omwegje. De piloot weet niets van een huwelijk in de cabine en er werd niets gerapporteerd door de andere medewerkers."

Ook is het niet zeker dat dit huwelijk echt wettelijk is, al gaat het waarschijnlijk eerder om een symbolische actie. (edp)

Bron: De Morgen

Mijn mening:

Dit vind ik een bijzonder artikel. Waarom kan niet gewoon heel de wereld homoseksualiteit aanvaarden? Waarom doen sommige mensen hier toch zo moeilijk over. Of nu een een man en een vrouw van elkaar houden of twee mannen/vrouwen houden van elkaar. Wat is het verschil? Zolang zij toch maar gelukkig zijn. Ik vind het echt bizar dat de meeste bijzondere situaties ontstaan. Zelf zou ik nooit in een vliegtuig willen trouwen of via internet. In een vliegtuig moet het allemaal vlug, vlug gaan en via internet heb je geen fysiek contact. Ik betwijfel dan ook of deze situaties ooit wel wettelijk gaan worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2010, 10:45
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Het is inderdaad droevig dat twee mensen zulke creatieve oplossingen moeten vinden, gewoon omdat ze graag willen trouwen.
Ik denk dan al snel terug aan Prop 8 in California; je beseft pas hoeveel homofobe mensen er rondlopen als er zoiets kan gebeuren.

Het is uiteraard erg leuk voor deze koppels dat ze toch kunnen "trouwen", maar de wereld zou toch een mooiere plaats zijn als iedereen hetzelfde behandelt zou worden. Ik ben er zeker van dat ook homo's en lesbiennes graag voor een "normaal" huwelijk zouden willen kunnen kiezen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st November 2010, 13:10
Tom Auwerx's Avatar
Tom Auwerx Tom Auwerx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Schoten
Posts: 23
Dit artikel kan je op verschillende manieren lezen vind ik.
Je kan het lezen als de haat die tegen de holebi's of je kan het lezen wat mensen voor liefde over hebben. Holebi's zullen altijd strijden voor hun rechten zoals iedereen. Maar op deze manier laat men zien dat holebi's niet zomaar klein te krijgen zijn en er alles aan zullen doen om de liefde aan elkaar te tonen. Het is zeer knap dat ze zo creatief zijn maar het zou beter zijn dat elk land holebi's zou laten trouwen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st November 2010, 13:38
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Ik snap nog atlijd niet waarom dat homoseksualiteit niet gewoon door iedereen aanvaard wordt. Deze mensen doen toch niets verkeerd, ze zien gewoon een andere persoon super graag en dat is dan toevallig iemand van hetzelfde geslacht. Ik zie hier het probleem niet van in.
Ik vind het echt discriminatie dat homoseksuelen niet mogen trouwen. Deze mensen hebben evenveel recht om hun liefde officieel te bevestigen dan andere koppels.
Het is wel goed dat deze mensen zich niet laten doen en alles proberen om zo creatief mogelijk de wet te omzeilen om hun wil te krijgen. Ze zullen niet opgeven totdat ze niet meer scheef bekeken worden.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 21st November 2010, 22:34
Renka De Weerdt Renka De Weerdt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hoogstraten
Posts: 27
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig als mensen al zo'n dingen moeten gaan bedenken om te kunnen trouwen. Trouwen gaat toch om elkaar graag zien, elkaar trouw beloven, waarom zou dat niet kunnen tussen twee mannen of twee vrouwen? We staan tegenwoordig open voor zoveel verschillende dingen maar wat zijn sommige mensen op dat gebied nog preuts. Wordt het eens geen tijd om daar verandering in te brengen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.